Dimecres, 25 de juny de 2025
És notícia

El filòsof Nemrod Carrasco l’expert convidat a les XVI Activitats d’humanitats

Avatar photo

El Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior impulsa aquest dimecres les XVI  Activitats d’humanitats. Aquesta iniciativa proposa crear situacions pedagògiques  que posin en relleu les humanitats com un espai de construcció de l’esperit crític.  S’estructura en tallers en què els alumnes i els professors dels diferents sistemes  educatius treballen plegats durant tot un matí; també s’ofereixen dos conferències  (una per als alumnes al matí i una altra per a tot el públic al vespre). El tema triat  per a aquesta jornada és els joves i la imatge.  

En aquesta setzena jornada hi participen 123 alumnes i 8 professors de l’Escola  Andorrana de batxillerat, el Colegio Español María Moliner, el Lycée Comte de Foix  i el Col·legi Sant Ermengol.  

Concretament, i entrant al detall, l’expert convidat i que imparteix les conferències  d’enguany és el filòsof Nemrod Carrasco. És professor de filosofia a la Universitat  de Barcelona i cofundador de Crisi, un espai de pensament crític situat al cor del  barri de Sant Antoni de Barcelona. Autor de nombrosos articles en revistes  especialitzades, és el responsable de l’assessorament filosòfic de la sèrie de  televisió Merlí. Ha publicat dos llibres: Apories de la vida quotidiana (Angle Editorial,  2017) i Viaje al centro de la filosofía (Paidós, 2018). Així mateix, ha col·laborat en  diversos mitjans, com el programa de ràdio Versió RAC1, de Toni Clapés, amb una  secció setmanal titulada Filosofia de la vida quotidiana, Julia en la Onda o El Balcó,  de la Cadena Ser.  

En la primera conferència amb els alumnes, Carrasco ha intentat respondre el  perquè les imatges i els filtres de les xarxes socials juguen un paper tan important  en les noves generacions. Per mirar de respondre els interrogants el conferenciant  barrejarà fenòmens icònics del present amb la icona per antonomàsia de la  filosofia: la caverna de Plató.  

Així, i en la conferència oberta a tothom que se celebrarà a partir de les 19:30h al  Centre Cultural La Llacuna, Carrasco vol preguntar-se per què la desconfiança  envers les imatges, ben lluny de ser un fenomen nou, constitueix una mena de  constant en la història del pensament; per què la gent es resisteix a comprendre  què volen les imatges, de quina manera parlen i si tenen realment algun poder per  començar a foradar aquesta realitat. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Museu de Valls programa activitats pel Dia Internacional dels Museus

Notícia següent

Cambrils rebrà 2 milions d’euros dels fons FEDER

Notícies relacionades