La Confederació Empresarial Andorrana (CEA) ha fet arribar al Govern i als grups parlamentaris tot un seguit de propostes de canvi a l’articulat del projecte de Llei per al creixement sostenible i el dret a l’habitatge. Una de les mesures que més polèmica ha generat, la de la cessió de pisos buits, ha estat precisament unes de les remarques fetes des de la patronal, que és “partidària de no aplicar aquest règim o d’ajornar-ne l’aplicació fins que es disposi de dades fiables sobre els habitatges buits”. En aquest sentit, posen en relleu que “serà molt complexa d’implementar; donarà menys beneficis dels esperats i que obre dubtes en quant a la seguretat jurídica i el respecte al dret a la propietat”.
Cal destacar que les propostes de canvi s’agrupen en quatre grans grups: la inversió estrangera immobiliària, la immigració, els allotjaments turístics i la cessió obligatòria d’habitatges buits.
Pel que fa a la inversió estrangera, entre altres propostes, la CEA aposta per no discriminar entre promotors immobiliaris andorrans i estrangers, sempre i quan els comuns hagin establert prèviament un sistema de quotes d’edificació anyals que garanteixin un desenvolupament sostenible sustentat en estudis de càrrega.
En relació a la immigració, la patronal demana que els incompliments o infraccions per part d’una empresa subcontractada no afectin “de manera excessivament lesiva” l’empresa que contracta, i que no es produeixin “supòsits de doble sanció per a uns mateixos fets”.
Pel que fa als allotjaments turístics, es considera que s’hauria de donar un tractament diferenciat a les segones residències que s’utilitzen ocasionalment com a apartaments turístics així com a aquells allotjaments ubicats en zones turístiques apartades dels principals nuclis de població. Així mateix, es proposa que el període de validesa de les llicències passi de tres a cinc anys.
Aquestes propostes de canvi han estat treballades amb les diverses associacions que conformen la confederació empresarial, segons informen a través d’un comunicat des de la patronal.