Andorra promou l’economia circular entre la ciutadania

L’acció s’emmarca en els diversos actes que ha impulsat el Ministeri per celebrar la Setmana del Medi Ambient

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Silvia Calvó, juntament amb la directora del departament de Medi Ambient, Sílvia Ferrer, han presentat aquest dimarts la campanya de comunicació que ha preparat el Ministeri per informar i sensibilitzar sobre l’economia circular. Així, i tal com ha explicat Calvó, la campanya preveu incidir i acompanyar el canvi d’hàbits dels ciutadans per motivar i implicar a tothom cap a un canvi de model de consum basat en la circularitat i abandonar l’actual model lineal. A més, la campanya també acompanyarà i reforçarà els preceptes que preveu aplicar el projecte de Llei d’Economia Circular, actualment a tràmit parlamentari.

L’acció s’emmarca en els diversos actes que ha impulsat el Ministeri per celebrar la Setmana del Medi Ambient. “L’actual model de consum és responsable del 90% de les problemàtiques mediambientals”, ha recordat la ministra. Per aquest motiu, “és bàsic que la ciutadania sàpiga que vol dir l’economia circular i quins són els canvis d’hàbits que es poden dur a terme de forma individual per avançar en aquesta línia”. D’aquesta manera, Calvó ha ressaltat que la campanya es desenvolupa al llarg del 2022 i que interpel·la a la ciutadania, als sectors empresarials implicats i també al sector escolar. “Volem arribar al màxim de gent possible perquè tots podem aportar per avançar cap a l’economia circular”, ha emfatitzat.

La campanya de comunicació s’ha previst en tres fases d’actuació que s’adaptaran en funció dels terminis d’aprovació i entrada en vigor de la Llei i dels diversos públics a qui va dirigida. Així, en la primera fase la finalitat és fer reflexionar, informar i conscienciar sobre els conceptes d’economia circular i es durà a terme durant els mesos de juny i juliol. La segona fase se centrarà en explicar prop dels actors implicats les noves obligacions i principis que preveu la llei, un cop estigui aprovada.

Finalment, la tercera i última fase que es desenvoluparà a la tardor, entrarà a explicar els conceptes més claus que preveu el text legal i que poden desenvolupar de manera conjunta la ciutadania i els sectors implicats per avançar cap a l’economia circular. L’acció de comunicació i sensibilització de la ciutadania abordarà els conceptes claus d’economia circular com: malbaratament alimentari, consum responsable, la reparació abans de llençar, estalvi d’aigua, reducció dels plàstics d’un sol ús, el reciclatge, la mobilitat sostenible i la reducció dels residus.

La campanya es farà a través de les xarxes socials, mitjans de comunicació, marquesines al carrer, cinema, accions d’street màrqueting, tallers a les escoles i cartes als sectors implicats. Totes les accions derivaran a l’aparat web https://www.mediambient.ad/pensacircular on estarà recollida tota la informació de fàcil accés per a la ciutadania. Campanya també basada en els principis de l’economia circular Amb la voluntat de respectar els principis que impulsa i promulga l’economia circular, la campanya de comunicació s’ha previst seguint aquests criteris, per aquest motiu s’ha minimitzat la producció de material divulgatiu propi.

Així, i com a novetat, les lones de les marquesines dels carrers seran reutilitzades per a la producció de marxandatge. A més, també es faran accions a peu de carrer i prop de la ciutadania per no generar material com ara díptics en paper.