El 2026, un andorrà que baixi a Barcelona en cotxe i opti per la combinació d’autopistes més ràpida haurà d’assumir un cost en peatges proper als 33 euros per trajecte. L’encariment ve marcat per les actualitzacions previstes als principals peatges del recorregut, especialment al Túnel del Cadí i als Túnels de Vallvidrera.
Segons els preus anunciats per la Generalitat de Catalunya, el trajecte que combina la C-16 pel Cadí, els trams de pagament centrals de l’autopista i l’entrada a Barcelona per Vallvidrera s’enfilarà fins als 32,79 euros, en caps de setmana i festius. Es tracta de l’itinerari més ràpid entre Andorra i Barcelona, però també d’un dels més cars.
L’increment més destacat és el dels Túnels de Vallvidrera, que superaran per primer cop els cinc euros en les hores punta, mentre que el Túnel del Cadí també registrarà una pujada de 40 cèntims per als turismes no bonificats. A aquests imports s’hi afegeixen els peatges dels trams centrals de la C-16, el de Manresa a Terrassa i el tram troncal de Sant Vicenç de Castellet.
Tot plegat consolida una tendència clara: la mobilitat entre Andorra i l’àrea metropolitana de Barcelona és cada cop més cara, i el 2026 ho farà encara més evident. Evitar algun dels peatges és possible, però sovint implica renunciar a la rapidesa del trajecte i assumir més temps de desplaçament. A això cal sumar-hi l'augment anunciat del preu dels aparcaments municipals subterranis d'un 3%, cosa que els faria superar els 4 euros l'hora, més o menys el mateix preu al qual quedarà l'hora a la zona blava, tot i que encara no ha anunciat quina serà la pujada de preus.