Andorra Turisme amplia la comunicació i impulsa accions en 15 mercats internacionals

Avatar photo
L’objectiu és augmentar les pernoctacions i la despesa mitjana

Andorra Turisme augmenta els esforços per  atraure turisme internacional que faci estades més llargues al país,  consolidant la tendència dels últims anys. Amb aquest objectiu, la campanya  d’estiu es continua enfocant a diferents mercats internacionals, però amb  intensitat diferent. Mentre que se segueix treballant a Espanya i França,  s’augmenten els esforços en destins més llunyans, concretament a Bèlgica,  Regne Unit, Irlanda, Països Baixos, Alemanya, Itàlia i Suècia. A aquests esforços  se sumen també les accions comercials que s’estan fent a nous mercats: el  Canadà, els Estats Units, Mèxic, Colòmbia, Brasil i l’Argentina. 

Durant la presentació d’aquest dimarts, el director general d’Andorra Turisme,  Betim Budzaku, ha destacat “un canvi en l’estratègia que busca l’equilibri:  s’augmenta la comunicació en mercats llunyans i altres continents, atraient  clients de més poder adquisitiu i que generen més pernoctacions; es reforça  la línia de comunicació prèmium amb accions com l’Andorra Selected i,  finalment, s’impulsa la promoció d’un gran nombre d’esdeveniments que  diferencien el país i també porten turistes de mercats més propers”. 

De fet, des que es va optar per potenciar la visita de turistes, l’evolució de les  dades dels darrers deu anys evidencia un canvi de tendència: actualment, la  majoria dels visitants passen almenys una nit al país. L’hivern de 2014, el  gruix més gran de visitants, el 58%, van ser excursionistes d’un dia, mentre que  el 42% van ser turistes que dormen al país. En canvi, per segon any consecutiu,  aquest hivern la majoria, el 55%, han estat turistes, mentre que els  excursionistes han baixat al 45%. En dades globals, aquesta temporada  Andorra ha rebut més de 3 milions de visitants, superant i els 2,5 milions de 2014.  

Aquest hivern, el nombre turistes frega els 1,7 milions, un 5% més respecte de  l’hivern de l’any passat, quan se’n van rebre 1,6 milions. De la mateixa manera,  les pernoctacions s’acosten als 5,7 milions, un 4% més en comparació als més  de 5,4 milions de la mateixa temporada de 2023. En concret, destaca  especialment l’augment del 18% dels turistes estrangers que venen de més  enllà de França i Espanya i que s’acosten al mig milió. En aquest sentit, el  ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres ha destacat que “s’ha augmentat  en turistes i pernoctacions, amb un especial creixement dels visitants de  destins llunyans, com ara l’Europa Central, l’Amèrica del Nord i l’Amèrica del  Sud”. 

Un estiu ple d’esdeveniments 

Amb la voluntat de diversificar l’oferta i desestacionalitzar el turisme, s’ha  dissenyat una temporada d’estiu carregada d’esdeveniments esportius i  culturals. Així, la música destaca amb la segona edició de CLÀSSICAND, el  Jambo Street Music o l’Andorra Mountain Music. Al juliol torna el Cirque du  Soleil amb Sublim, una oda a l’alta costura que s’inspira en la tradició  comercial del país. En el sector gastronòmic i després de l’èxit de les dues  edicions, al setembre tornarà l’Andorra Taste. Finalment, entre els diversos  esdeveniments esportius programats durant aquests mesos, a l’agost  destaquen els Campionats del Món de BTT. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Manresa celebra una jornada d’activitats com a Capital de la Sardana 2024

Notícia següent

Marta Vilalta: “Volem consolidar Lleida com la capital de l’agroalimentació del sud d’Europa”

Notícies relacionades