Andorra la Vella es consolida com un atractiu turístic clau per al Principat d’Andorra, amb una estratègia de promoció cada cop més enfocada a capturar mercats i turistes de major poder adquisitiu i visitants de llarga estada. Així ho va explicar Betim Budzaku, director general d’Andorra Turisme, durant la presentació de la campanya de comunicació d’aquesta temporada. Aquesta iniciativa, destinada a nou mercats, però amb projecció de creixement fins a una dotzena, reflecteix l’aposta per captar un turisme internacional més diversificat, sense deixar de banda els visitants de proximitat procedents dels països veïns com Espanya i França.
Expansió en mercats internacionals
Les estadístiques indiquen que els turistes procedents de destinacions més llunyanes, factor destacat, tenen un poder adquisitiu més elevat i tendeixen a fer estades més prolongades. “Una persona que ve de Suïssa, per exemple, es queda més temps a Andorra que algú que ve de Barcelona”, ha expressat el gerent, Betim Budzaku. Aquest segment de visitants ha experimentat un creixement significatiu, ja que en una dècada s’ha duplicat la seva arribada, arribant a les 600.000 persones anuals.
La previsió d’Andorra Turisme és que aquesta xifra continuarà creixent gràcies a la seva estratègia de màrqueting i expansió. “Volem oferir qualitat, aquesta és la nostra obsessió”, ressaltava Budzaku. Davant d’aquestes declaracions, Joan Verdú, Campió de Gegant de la Copa d’Europa, ha volgut expressar la satisfacció de les famílies que arriben a Andorra per poder competir: “Recordo l’any 2019, quan moltes famílies m’asseguraven que es quedaven aquí uns dies perquè gaudien de l’ambient i el clima, que és molt favorable. Andorra proporciona moltes coses. És un país ple d’activitats que permeten gaudir-lo al complet”.
Quasi 21 milions d’euros invertits
Les estacions d’esquí de Grandvalira Resorts, una de les atraccions més destacades d’Andorra, estan invertint 20,9 milions d’euros per a la temporada d’hivern, en línia amb el seu compromís de millora contínua de les instal·lacions i l’oferta de serveis. Aquesta iniciativa no només millora l’experiència de l’esquiador sinó que enriqueix l’oferta global d’Andorra com a destinació hivernal de primer nivell.
Andorra Turisme i Grandvalira Resorts han iniciat recentment una ronda de promoció per diverses ciutats d’Espanya i França, amb l’objectiu de presentar la nova campanya d’hivern a la premsa especialitzada i generalista. A l’esdeveniment a Barcelona van assistir més d’una cinquantena de mitjans, cosa que demostra l’interès que desperta Andorra entre els turistes d’aquests països.
Nous projectes i col·laboracions: De National Geographic a “Shop in Andorra”
En aquest context, Andorra Turisme també ha donat a conèixer iniciatives de col·laboració amb marques reconegudes com National Geographic, així com projectes destinats a promoure Andorra com a destinació de compres de qualitat, destacant la nova marca “Shop in Andorra”. D’altra banda, l’estratègia “Andorra Selected” és dirigida al turisme prèmium, buscant captar un públic exclusiu i internacionalment divers.
Budzaku ha subratllat durant la presentació la varietat de l’oferta d’Andorra en termes de benestar, compres, gastronomia i cultura, aspectes que complementen les activitats d’esquí i d’aventura. Aquestes iniciatives es reforcen durant la temporada nadalenca, que inclou nombroses activitats per a tots els públics. “Volem captar clients amb més poder adquisitiu, redefinir les compres i incrementar la despesa”, ha comentat el gerent.
Perspectiva d’un hivern prometedor
Amb aquestes mesures, Andorra s’encamina a una temporada d’hivern plena de novetats i amb una visió de creixement sostenible que integra tant el turisme de proximitat com el mercat internacional. L’aposta per l’atracció de nous mercats i la millora de l’oferta es planteja com una estratègia sòlida per continuar consolidant Andorra com una de les destinacions més atractives per aquest hivern. “Tenim objectius que ens poden fer ser un dels espais més emblemàtics, per una banda que és el país amb menys criminalitat. D’altra banda, els nostres objectius: col·laborarem amb agents Claus, potenciarem l’oferta turista, i promocionarem la comunicació i cultura. Volem ser presents”, concloïa Budzaku.