Andorra Telecom tanca l’exercici 2024 amb un resultat net de 26,8 milions d’euros, superant les previsions en 3,9 milions (+17%), gràcies al creixement dels serveis contractats per a particulars, autònoms i empreses. A més a més, la companyia ha completat la primera fase del desplegament de la nova xarxa de fibra 10 GPON. També ha reforçat el seu compromís amb el benestar digital, especialment amb el llançament de productes gratuïts per a la millora de la protecció d’infants i joves, però també en la seguretat i l’eficiència energètica de les seves infraestructures.
La companyia ha obtingut l’esmentat benefici net de 26,8 milions d’euros, gràcies a uns ingressos anuals que s’han situat en 83,3 milions, mantenint-se estables respecte al 2023 (+0,2%) i superant en 2,3 milions (+2,8%) les previsions pressupostàries. El creixement de la facturació en el negoci domèstic ha estat un dels factors clau que ha permès mantenir aquests resultats. La facturació per serveis d’Internet ha crescut un 4,5%, mentre que la telefonia mòbil de contracte ha registrat un increment global del 7,2%.
Aquest augment ha compensat la davallada dels ingressos per ‘Roaming In’, el que generen els turistes que venen a Andorra, que han caigut un 11,7% respecte al 2023. Tot i aquesta reducció, ha aportat 17,5 milions, entorn de 25% dels ingressos totals.
El 2024 ha estat un any clau en la millora de les infraestructures i serveis, amb una clara aposta per consolidar la qualitat i la competitivitat de l’oferta.
Les despeses d’explotació, han crescut un 3,3% (+1,7 milions) respecte al 2023, però ho han fet significativament per sota l’IPC. Això ha suposat un estalvi de 3,8 milions respecte del previst.
El resultat d’explotació ha suposat 28 milions (29,5 el 2023), i el resultat de les operacions financeres contribueix positivament en 8 milions addicionals. Els bons resultats han permès l’aprovació d’un pla extraordinari i voluntari de prejubilacions, al qual s’hi han acollit 28 treballadors amb una antiguitat mitjana de 32 anys, amb un clar doble objectiu: reforçar l’adaptació de l’organització als nous reptes del negoci i permetre una finalització de carrera incentivada que reconeix la trajectòria i contribució dels professionals al qual s’adreçava.
Andorra Telecom ha reforçat durant el 2024 el seu compromís amb el benestar digital, posant especial atenció a la protecció dels infants i joves en l’entorn en línia, i l’ús conscient, segur i positiu del desenvolupament de les persones en l’àmbit digital. Amb la voluntat d’oferir eines que garanteixin una navegació segura i responsable, la companyia ha llançat el servei Internet Protegit, tant per a la connexió mòbil com per a la llar. Aquesta solució permet bloquejar l’accés a continguts potencialment perjudicials, seguint les recomanacions d’organismes internacionals experts en protecció dels infants en línia. Avui ja superen el miler, el nombre de dispositius i llars protegides de forma gratuïta.
A més del servei tecnològic, la companyia ha continuat desenvolupant una tasca intensa de sensibilització i educació digital. Les xerrades i tallers dirigits a joves, famílies i professorat, han arribat a més de 1.000 persones al llarg de l’any amb l’objectiu de promoure un ús responsable i saludable de les tecnologies. Aquestes sessions aborden temes com la seguretat a Internet i les xarxes socials, la gestió del temps davant les pantalles, i la prevenció del ciberassetjament. Conjuntament amb els Comuns, s’han continuat les sessions d’acompanyament i capacitació digital adreçades a la gent gran que han permès orientar i acompanyar en l’ús profitós de la tecnologia i configuració dels dispositius.
Finalment, la companyia ha consolidat la seva aposta per la intel·ligència artificial (IA), desplegant l’estratègia integral d’IA aprovada a finals del 2023 i ha reforçat la seguretat de les seves infraestructures i serveis davant l’increment de l’activitat cibercriminal al país.