Andorra ja ha diagnosticat més de 15.000 casos de Covid-19 des de l’inici de la pandèmia, segons ha informat el Govern mitjançant un comunicat aquest dilluns.
En total s’han contagiat 15.002 persones –14 durant aquest últim cap de setmana–, de les quals 14.770 han superat la malaltia i 130 han mort a causa del coronavirus.
L’última defunció, d’un home de 86 anys, es va produir dissabte passat, ha informat l’Executiu en el comunicat d’actualització de dades sanitàries relatives a la pandèmia.
En aquests moments hi ha 102 casos actius, sis d’ells hospitalitzats -dos dels quals es troben en la Unitat de Cures Intensives (UCI), però sense requerir ventilació mecànica–.
Amb tot, la incidència dels últims 14 dies equival a 188 casos per 100.000 habitants, i en l’última setmana s’han realitzat l’equivalent a 7.607 proves diagnòstiques per 100.000 habitants, amb una taxa de positivitat del 3,1%.
PLA DE VACUNACIÓ
El Pla de Vacunació continua avançant i ja s’han administrat un total de 95.857 dosi de vacuna contra el Covid-19 des del seu inici el mes de gener passat, detalla la nota de premsa.
D’aquestes, 50.924 són primeres dosis, que equival al 76,2% de la població major de 16 anys; i 44.933 són segones dosis, amb el que el 67,2% de la població vacunable ja ha completat la pauta.