Andorra sol·licitarà a Europa reprendre la negociació presencial amb els dossiers prioritaris

15 d'octubre de 2021 a les 18:51h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El secretari d’Estat d’Afers Europeus, Landry Riba, s’ha reunit aquest divendres  amb els caps negociadors per a l’Acord d’associació amb la Unió Europea (UE) de  Mònaco i San Marino. Durant la jornada de treball, que s’ha celebrat a la Ciutat de  San Marino, els tres homòlegs han compartit l’estat de situació de les negociacions  respectives.  

Els tres caps negociadors han coincidit en assenyalar que l’any i mig de pandèmia  ha permès avançar molt en els treballs interns d’anàlisi de la normativa i identificar  de manera clara quins dossiers són prioritaris per a cada país i quins dossiers no  han de suposar una dificultat major durant les negociacions. En aquest sentit han  decidit sol·licitar, de manera conjunta, a la Comissió Europea reprendre el més  aviat possible les reunions presencials i, quan això sigui possible, reprendre els  dossiers considerats com a prioritaris per a cada país. La voluntat és tenir una  perspectiva més definida i concreta del futur Acord d’associació.  

Durant la trobada, les tres delegacions també han acordat millorar la coordinació  estratègica ja existent per sensibilitzar al Parlament Europeu i als països membres  de la UE sobre l’Acord d’associació. Finalment, s’ha establert compartit les  estratègies de comunicació nacionals sobre la negociació per extreure’n les bones  pràctiques i trobar espais de cooperació en aquest àmbit, identificant la divulgació  cap a la ciutadania com un element clau tant durant la negociació de l’acord com de  cara a una futura implementació.  

Apropament de l’Acord d’associació a parlamentaris francesos  

De manera paral·lela a la celebració de la trobada celebrada a San Marino, aquest  mateix divendres s’ha desplaçat fins a Andorra una delegació de parlamentaris  francesos del Senat francès, en el marc del grup d’Amistat Andorra-França.  Aprofitant aquesta visita, els tècnics de la Secretaria d’Estat d’Afers Europeus han  presentat el projecte d’Acord d’associació entre Andorra i la UE, així com el seu  estat d’avançament. 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit