El cap de Govern d’Andorra, Xavier Espot, ha aprofitat la seva intervenció en la cerimònia del 75 aniversari de la Unesco (Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura), que s’ha celebrat a París aquest divendres, per reafirmar el “ple suport” del país a aquesta organització.
Així mateix, ha reiterat el compromís del Principat amb el multilateralisme com a eina necessària per fer front als reptes globals, avançar conjuntament i “garantir un futur millor a les generacions futures”.
Així mateix, ha destacat que Andorra és fidel a la trajectòria de pau, diàleg i integració de la diversitat que promulga l’organització internacional i ha fet una crida a “redoblar” els esforços per aconseguir el món que van contemplar els seus impulsors.
D’altra banda, Espot ha recordat que la ratificació de la Constitució andorrana per part de la Unesco i la integració del Principat a l’organització va marcar l’inici de la feina com a estat sobirà i “va contribuir de manera significativa a la construcció de la seva imatge internacional”.
El cap de Govern andorrà ha destacat la “petjada inesborrable” que ha deixat l’organització internacional i els avenços que ha promogut en matèries com l’educació, el desenvolupament de les ciències, l’art o la protecció del medi ambient i del patrimoni.
En aquesta línia, ha assenyalat que l’Unesco mai ha deixat d’actuar en matèria d’educació, cultura, ciència i comunicació, “vectors essencials de l’acostament dels pobles”.
En aquest sentit, ha indicat que “la Covid ha confirmat fins quin punt” feia falta l’Unesco, que és un fòrum privilegiat per evitar que ningú es quedi pel camí –en les seves paraules–.