Andorra es prepara per tornar a ser la capital de les compres i les tendències amb la 12a edició del Shop in Andorra Festival, que se celebrarà del 7 al 23 de novembre amb tres caps de setmana plens d’activitats, promocions, tallers i concerts. La gran novetat d’enguany serà una passarel·la de moda a l’avinguda Carlemany, el 22 de novembre, on una seixantena de models desfilaran al llarg de 450 metres amb conjunts cedits per botigues del país. L’esdeveniment combinarà moda, música, jocs de llums i espectacle per mostrar el talent i l’oferta comercial andorrana.
La iniciativa, organitzada per Andorra Turisme, aposta pel talent local, amb la direcció artística de l’andorrana Esther Garcia Capdevila, experta amb més de 3.000 desfilades internacionals, i la participació de la mezzosoprano Maria Soler, que interpretarà la banda sonora en directe.
Durant tot el festival, Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i el Pas de la Casa acolliran més de 40 concerts, una desena d’espectacles infantils i més de 50 tallers per a totes les edats. A més, la iniciativa The Shopping Mile sortejarà un lot de productes valorat en més de 10.000 euros entre els compradors.
El ministre de Turisme i Comerç ha destacat que el festival “ha fet un salt qualitatiu” gràcies al pla de comerç i la marca Shop in Andorra. Experts en compres, que consolida el país com a referent del turisme comercial. L’any passat, l’esdeveniment va obtenir una valoració mitjana de 8,5 punts i va atraure 773.387 visitants, un 17% més que el 2022 i un 64% més que la primera edició de 2013.
El 25 de novembre tindrà lloc també el Fòrum d’Experts en Compres, amb una taula rodona moderada per Aradhana Khowala i la participació de figures internacionals del sector com Ashumi Sanghvi, Devin Winter i Michael Beutler, que debatran sobre el futur del retail, la moda i la sostenibilitat.