Diumenge, 19 de gener de 2025
És notícia

Andorra localitza a un ciutadà a Corea del Sud després de declarar la llei marcial

Avatar photo
El Govern ha iniciat les comunicacions amb la persona en qüestió que es troba a Corea del Sud
president-corea-sud

El president de Corea del Sud, Yoon Suk-yeol, ha declarat aquest dimarts a la nit la llei marcial després d’acusar el bloc d’esquerres que controla l’assemblea nacional d’afavorir els interessos de Corea del Nord. Yoon ha declarat l’emergència argumentant que el Partit Democràtic de Corea, a l’oposició, havia paralitzat les activitats estatals.

En una emissió televisiva, el president ha promès “erradicar les forces pro nord-coreanes i protegir l’ordre democràtic constitucional“. Tot i això, no ha donat detalls de com s’aplicaria la llei marcial ni quins efectes pot tenir en el dia a dia del país.

A hores d’ara, el Govern ha confirmat que des del ministeri d’Afers Exteriors es té localitzada una persona d’Andorra que es troba a Corea del Sud en bon estat de salut i amb la qual ja s’han iniciat les comunicacions pertinents.

Al seu torn, la ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, ha publicat un avís a través de les xarxes socials on demana evitar els desplaçaments dels viatgers d’Andorra fins a Corea del Sud si no són “estrictament necessaris”. A més, ha recordat el telèfon d’emergències consulars (+376 324 292) per tal que els interessats puguin registrar-se i rebre informació.

La llei marcial implica una situació d’excepció a l’estat en la qual s’atorguen facultats extraordinàries a les forces armades o a la policia pel que fa a l’administració de justícia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
aitana-bonmati-creu-sant-jordi

Qui són els premiats amb les Creus de Sant Jordi 2024?

Notícia següent

Badalona engega el projecte “Diàleg juvenil: Som el futur”

Notícies relacionades