Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

El Govern aprova el Pla nacional de la seguretat viària 2021-2030

Avatar photo

Que s'emmarca en la Llei del Codi de la circulació, adaptant el que estipula el text legal i la normativa que se'n desprèn

En la sessió del Consell de Ministres del passat dimecres, a proposta del ministre de Territori i Habitatge, Victor Filloy, s’ha aprovat el Decret d’aprovació del Pla nacional de la seguretat viària 2021-2030, que s’emmarca en la Llei del Codi de la circulació, adaptant el que estipula el text legal i la normativa que se’n desprèn.

El Decret recull diferents aspectes sobre la seguretat viària i les dades recollides en aquest àmbit, els objectius a mitjà i llarg termini del Pla que dictaminen els organismes internacionals responsables d’aquesta matèria; les millors pràctiques de seguretat, les mesures recomanades, els tipus de transport, les infraestructures viàries i el seu ús, la resposta davant els accidents i els controls de velocitat. També recull les actuacions del Govern així com de les institucions acadèmiques, el sector privat o les institucions internacionals. Altres aspectes que preveu son les tipologies d’accident, l’atenció a les persones implicades així com les accions preventives de caràcter pedagògic i de caràcter estratègic .

El pla mundial pel Decenni d’acció per a la seguretat viària, segons la resolució de l’Assemblea General de les Nacions Unides, preveu aconseguir una mortalitat zero a les carreteres l’any 2050. En aquest sentit, i seguint les directrius marcades en l’Acord d’Estocolm del febrer del 2020 per reduir l’accidentalitat, en el marc de la tercera conferència ministerial mundial sobre seguretat viària, Andorra n’assumeix el compromís amb la redacció del Pla nacional de la seguretat viària. Per a la redacció del Pla també s’ha tingut en consideració el que determina l’Agenda 2030 pel desenvolupament sostenible de l’organització de les Nacions Unides.

El Pla nacional de la seguretat viària 2021-2030 inclou les accions i iniciatives encaminades a la millora i la seguretat del trànsit de les nostres carreteres que s’han impulsat en els darrers anys a la Taula Nacional de Mobilitat i la Taula Tècnica del Trànsit. També s’han considerat les polítiques de mobilitat sostenibles que s’han anat aplicant així com el programa d’educació viària a les escoles, una eina important de sensibilització cap a una mobilitat més segura i responsable que ha mostrat la seva efectivitat, com ho demostra el fet que la franja de població que pateix menys accidents de trànsit és la dels joves d’edats compreses entre 20 anys i 30 anys, que han estat educats en aquest àmbit.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’aproven els ajuts per les pràctiques agrícoles i ramaderes i els productes de qualitat controlada

Notícia següent

ENQUESTA: Són suficients els 20 cèntims de descompte als carburants?

Notícies relacionades