Concert de Josep Carreras el proper 8 de març

Avatar photo

Crèdit Andorrà és el patrocinador principal del concert del tenor

El tenor Josep Carreras oferirà un concert a la Sala de Congressos d’Andorra la Vella el proper dimarts 8 de març, a les 20 h. El concert, que va quedar ajornat al desembre per motius de seguretat i responsabilitat vista l’evolució de la pandèmia, es reprèn ara amb un programa que comptarà amb l’acompanyament a l’escenari de la soprano andorrana Maria Soler i del mestre Lorenzo Bavaj al piano.

El recital estarà format per peces de compositors com Georges Bizet, Francesco Paolo Tosti, Erik Satie, Rafael Martínez Valls, Nicola Valente, Camille Saint-Saëns, Carlos Gardel o Leo Delibes.

Les entrades es poden adquirir a la web de Crèdit Andorrà (www.creditandorra.ad) a un preu que va des dels 30 euros als 180 euros. Recordem que les entrades ja adquirides per al concert que havia de tenir lloc al desembre, són vàlides per a la nova cita del març.

Crèdit Andorrà, com a patrocinador oficial del concert, reafirma el seu suport a la cultura i a la dinamització social i econòmica d’Andorra. Aquests iniciatives sumen en el compromís del banc amb la cultura com a element de progrés, benestar i creixement social.

El concert està dirigit, organitzat i produït per Concert Studio. Compta també amb el patrocini de Sport Hotel Hermitage & Spa, Grandvalira i Caldea, i amb la col·laboració del Comú d’Andorra la Vella.

La cita cultural tindrà lloc seguint les mesures sanitàries de seguretat i prevenció vigents en la data del concert. Les portes d’accés a la sala s’obriran a les 19 h.

Josep Carreras

La seva meteòrica carrera musical el va fer debutar molt jove als més grans i importants teatres i festivals del món, com ara al Teatre alla Scala de Milà (Un Ballo in Maschera, 1975), el Metropolitan Opera House de Nova York (Tosca, 1974), l’Òpera de San Francisco (La Bohème, 1973), la Staatsoper de Viena (Rigoletto, 1974), la Royal Opera House de Londres (La Traviata, 1974), l’Òpera de Munic (Tosca, 1974), l’Òpera de Chicago (Un Ballo in Maschera, 1976), i els festivals de Salzburg (Don Carlo, 1976), d’Aix en Provence (Roberto Devereux, 1977), d’Edimburg (Verdi Rèquiem, 1982) i de Verona (Carmen, 1984).

També ha col·laborat amb els més prestigiosos directors d’orquestra, tals com Herbert von Karajan (amb qui va col·laborar durant més de dotze anys a Salzburg, Berlín i Viena), Claudio Abbado, Riccardo Muti, Lorin Maazel, Riccardo Chailly, Colin Davis, Giuseppe Sinopoli, James Levine, Carlo Maria Giulini, Leonard Bernstein i Zubin Metha. Així mateix ha treballat amb directors d’escena com Franco Zeffirelli, Jean Pierre Ponnelle, Giorgio Strehler, Luigi Comencini, Harold Prince, entre altres.

El seu repertori es compon de més de seixanta obres, entre les quals destaquen Andrea Chenier, La Bohème, Tosca, Werther, Don Carlo, Carmen, La Forza del Destino, I Pagliacci, L’Elisir d’Amore, Un Ballo in Maschera, etc.

Juntament amb la seva activitat operística cal destacar els freqüents recitals a sales tan prestigioses com el Carnegie Hall i l’Avery Fisher Hall de Nova York, el Royal Festival Hall, el Barbican Hall i el Royal Albert Hall de Londres, la Salle Pleyel de París, el Musikverein i el Konzerthaus de Viena, la Philharmonie de Berlín, els Suntory Hall i NHK Hall de Tòquio, el Grosses Festspielhaus de Salzburg, la Philharmonie i l’Hercules Saal de Munic, el Palau de la Música de Barcelona, el Teatro Real de Madrid, l’Accademia Santa Cecilia de Roma, etc. El seu extens repertori en aquest camp agrupa més de 600 títols dels més diversos estils, des de la música barroca fins a la contemporània.

La seva amplia discografia inclou més de 150 gravacions, entre les quals destaquen 50 òperes completes, oratoris i recitals clàssics i també de música popular. Ha rebut nombrosos discs d’or i de platí arreu del món.

Maria Soler

Maria Soler és una jove soprano andorrana de 21 anys amb un “futur molt prometedor dins del món de la lírica”, en paraules del tenor Josep Carreras.

Amb tan sols 15 anys va ser seleccionada per representar la secció de joves talents al festival a Nau voix de la Baule a França. Des d’aleshores la seva carrera no ha fet més que augmentar amb papers de solista amb la interpretació del rol d’Annina a la Traviata de Verdi, organitzada per Andorra Lírica, o com a solista al festival 2020 de cambra Romànica.

Actualment es troba preparant el concurs d’entrada del Conservatori Nacional Superior de París (CNSM).

Lorenzo Bavaj

Nascut a Macerata, va obtenir el batxillerat clàssic als 17 anys i als 18 el de piano al Conservatori “G. Rossini” de Pesaro amb totes les notes, honors i menció especial (reconeixement que s’atorga només en molt poques ocasions). Després va estudiar al Conservatori de Viena amb Stanislav Neuhaus i al Mozarteum de Salzburg amb Tatjana Nikolaijewa. El director Marcello Abbado el va convertir als 19 anys en el professor més jove de tot el Conservatori “G. Verdi” de Milà on va ensenyar piano durant dos anys. Més tard es va graduar en clavicèmbal amb totes les notes i honors; va estudiar composició i direcció al Conservatori de Pesaro i Disciplina de Música de la Universitat de Bolonya.

Guanyador de concursos i ressenyes de piano, va iniciar una carrera concertística que el va portar a tocar als principals centres musicals italians i a realitzar nombroses gires a l’estranger: Espanya, Escòcia, Bulgària, Unió Soviètica, Alemanya, Polònia, etc., fent-se apreciar arreu pels seus dots musicals innats, pel seu toc personal i tècnica perfecta.

Compta amb nombroses col·laboracions en l’àmbit de la música de cambra: Maxence Larrieu, Peter Lucas Graf i Massimo Mercelli (tres dels flautistes contemporanis més importants), el Nuovo Quartetto Italiano, el Quartetto delle Marche, el Quartetto d’Archi della Scala, el Quartetto de cordes de la Filharmònica de Viena; l’Orquestra Regional de Toscana, l’Orquestra Simfònica de Sofia, l’Orquestra Filharmònica d’Olstin, l’Orquestra Simfònica Rossini, Form, etc.

També ha fet nombroses col·laboracions en l’àmbit de l’òpera on és considerat un dels màxims experts en veus del repertori italià: Monserrat Caballè, Fiorenza Cossotto, Leo Nucci, Cecilia Gasdia, Anna Caterina Antonacci, Fiorenza Cedolins, Barbara Frittoli, Angela Gheorghiu. Des de 1989 és el pianista del gran tenor català Josep Carreras: ha actuat amb ell en més de 600 recitals als teatres més prestigiosos del món. Per citar-ne alguns: Teatre alla Scala de Milà (4 recitals) Filharmònica de Berlín, Òpera Bastilla de París, Teatre Real de Madrid, Teatre del Festival de Salzburg, Òpera de Viena, Carnegie Hall de Nova York, Suntory Hall de Tòquio. Estats d’Amèrica, Amèrica Central i del Sud, Austràlia, Nova Zelanda, Xina, Corea, Japó (més de 20 gires).

La col·laboració artística i humana amb Carreras també ha afavorit l’organització de 6 classes magistrals de cant d’òpera impartides pel tenor només al Conservatori “G. Rossini” de Pesaro amb la participació d’estudiants d’arreu del món.

És convidat regularment com a membre del jurat en diversos concursos de cant, inclòs l’important concurs que porta el nom d’Elena Obraztsova, que té lloc cada dos anys a Moscou.

Va ser director artístic de diverses associacions musicals i secretari artístic (i assessor) a l’Sferisterio Arena de Macerata del 1994 al 2001.

La seva discografia inclou nombrosos primers enregistraments com: “Quatre Mendiants” i “Quatre hors d’oeuvre” de G. Rossini, composicions per a piano d’Amilcare Zanella, Sonates de G. Donizetti per a piano a quatre mans, Fantasies i Divertimenti sobre obres de G. Verdi per a piano de sis mans. A més d’aquests, nombrosos enregistraments amb Josep Carreras, entre els quals dos directes a Viena al Musikverein: “Serenata” el 1995 i “Homage to F.P.Tosti” el 1996 amb la soprano Barbara Frittoli.

Va rebre el Premi Internacional de Música Federichino 2016.

Imparteix cursos de piano, música de cambra i cant d’òpera a Itàlia, Xina i el Japó.

Col·labora amb “Il resto del Carlino” com a crític musical d’esdeveniments musicals d’especial importància.

Des de 1982 ocupa la càtedra de piano principal al Conservatori “G: Rossini” de Pesaro.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Torna el Saló del Videojoc d’Andorra Telecom

Notícia següent

Encamp renova el suport a l’esquiador Roger Puig i li desitja sort pels Jocs Paralímpics de Beijing’22

Notícies relacionades