El cònsol menor, David Astrié ha assenyalat durant la presentació dels comptes 2022 que la qualitat de vida dels ciutadans millorarà amb la creació d’un nou parc d’uns 3.200 metres quadrats amb accés des de l’avinguda Santa Coloma i amb entrada directa des del tartan del passeig del riu, pel qual s’han reservat 400.000 euros. L’espai inclourà, a petició del Consell d’infants de la parròquia, una zona de parkour.
En aquesta mateixa zona es posarà en marxa un nou aparcament dissuasiu a preus reduïts per fomentar l’ús del transport públic. El bus comunal s’integrarrà gratuïtament en les tarifes dels ciutadans amb abonaments mensuals de les línies nacionals de bus regular.
Al 2022 es realitzarà una nova fase del desplegament de la xarxa separativa d’aigües a Santa Coloma amb un cost previst de 500.000 euros i es destinaran 300.000 euros a la fase 2 de protecció contra caiguda de blocs rocosos a la zona del col·legi Sant Ermengol. El mateix import es reserva per adquirir un nou equip de neteja.
El comú integrarà una plataforma de gestió d’expedients electrònics que tindrà un cost proper als 300.000 euros i continua apostant pels esdeveniments de promoció turística que contribueixen a dinamitzar el teixit comercial, hoteler i de restauració de la parròquia.
Astrié ha volgut destacar que “l’endeutament se situa per sota dels 24 milions, gairebé la meitat dels 42 que tenia el comú a principi del 2016”. El conseller de l’oposició, Sergi González ha preguntat pels diners invertits a la plaça de la Rotonda i la cònsol major, Conxita Marsol ha contestat que tindrà les xifres quan es faci la lquidació pressupostària de l’any. González s’ha mostrat satisfet per l’aportació destinada a les voreres però ha recordat que aquest cap de setmana una dona va caure per culpa del mal estat d’una vorera. Ha dit que hi ha diversos punts crítics i que cal reparar-los amb urgències. Marsol ha explicat que hi ha molts problemes i ha fet esment a la climatologia. “Hi hem de destinar el màxim de diners. Aquest milió d’euros és una partitda força important”. Astrié, per la seva part, ha recordat els treballs que s’han fet a l’avinguda d’Enclar. En un altre ordre de coses, González ha demanat una vegada més un espai de treball per a la minora a les dependències comunals. Marsol ha dit que després de les festes parlaran del tema per a deixar-lo resolt.
En la part del pressupost destinada a inversions esportives, la cònsol major ha anunciat que aquest dimecres es presentarà al comú l’avantprojecte de remodelació de l’Estadi Comunal Joan Samarra. Després s’haura de redactar el projecte i si tot va bé, es podria licitar a partir del mes de setembre de l’any vinent. En el capítol d’aparcaments, s’ha anunciat una unificació de preus en els horitzontals i en els verticals. També augmenten les sancions per diverses infraccions que determina el nou codi de circulació. “No hi ha cap afany recaptatori”, ha dit Astrié.
Finalment i des de l’oposició, Dolors Carmona ha lamentat que no se’ls hagués tingut en compte en l’elaboració del pressupost. “La col·laboració de tots pot fer que el resultat sigui més plural”. Ha demanat poder treballar amb la majoria participant en les diverses comissions. Ha subratllat que “és el seu pressupost i aquesta no és la manera de treballar”. Carmona ha afegit que les instal·lacions d’El Llamp no estan en les millors condicions “sense llum i sense aireació”.
En relació a la pandèmia, ha opinat que cal fer una política molt pròxima al ciutadà i en l’àmbit dels recursos humans ha indicat que cal avançar en el tema del treletreball.