Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

Andorra es proposa augmentar un 20% el parc automobilístic elèctric

L'Estratègia de mobilitat vol aconseguir la descarbonització del transport per al 2050

Andorra s’ha proposat reduir les emissions de la mobilitat interna a la meitat per a l’any 2030 i l’augment del 20% del parc automobilístic elèctric per “aconseguir la descarbonització del sector del transport per a l’any 2050”.

Així ho assenyala el Govern d’Andorra en una nota de premsa relativa a la presentació aquest dimarts de la nova Estratègia Nacional de Mobilitat davant la Comissió Nacional de l’Energia i el Canvi Climàtic (CNECC).

El document també pretén fer front a la realitat actual del país, on la mobilitat representa el 57% de les emissions d’efecte hivernacle”.

L’Estratègia Nacional de Mobilitat, que ha estat validada per la CNECC, serà aprovada en els pròxims dies pel Consell de Ministres.

Aquest document “és l’instrument que permet planificar i coordinar les accions, les mesures i els plans per aconseguir una mobilitat sostenible”, sosté l’executiu andorrà.

El text “desenvolupa i recull” els objectius de la Llei d’impuls de la transició energètica i del canvi climàtic, a banda de l’Acord de reconeixement de la crisi climàtica i de declaració d’emergència climàtica i ecològica, aprovats per unanimitat pel parlament andorrà.

El document inclou els punts marcats en l’estratègia del Govern, Horitzó 2023, i les obligacions legals alineades amb els objectius de desenvolupament sostenible de l’ONU.

ESTRATÈGIA “PARTICIPATIVA I TRANSVERSAL”

També s’han recollit les aportacions fetes mitjançant l’Acord de joventut, les demandes i preocupacions de la població recollides en diferents enquestes, i les conclusions del fòrum ‘Andorra reptes de futur’.

L’encarregada de treballar l’estratègia ha estat la subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat, integrada pels sectors implicats, els comuns –ajuntaments– i els ministeris responsables d’energia i canvi climàtic, de transports i de mobilitat.

D’aquesta manera, es tracta d’una estratègia “participativa i transversal”, defensa l’executiu.

Aquesta estratègia es materialitza a través de quatre programes d’acció, “amb el suport del rol exemplar de l’administració”: programa de descarbonització; eines de finançament per a la descarbonització de la mobilitat, transició social, i innovació; gestió intel·ligent; i observació sistemàtica.

Ha estat la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, l’encarregada de defensar el document, juntament amb el secretari d’estat de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tarragona, declarada àrea de mercat d’habitatge tens

Notícia següent

Un ferit greu després de bolcar un camió a la C-12 a Garcia

Notícies relacionades