Les Andbank GSèries tornen amb novetats i canvis molt importants respecte a les edicions anteriors, segons s’ha revelat durant la presentació de l’edició 2024-2025, duta a terme aquest dijous a la seu d’Andbank, principal patrocinador de la cita. Tal com ha mencionat el director del circuit Andorra – Pas de la Casa, Àlex Bercianos, la competició augmentarà de categories, on l’objectiu d’enguany s’enfoca a poder millorar la cita pels corredors i el públic.
“Per primera vegada en 30 anys, no hi haurà Trofeu Andros, i passem a ser l’únic campionat del sud d’Europa en carreres amb superfície gelada” ha declarat, afegint que tot i ser un repte “majúscul en l’àmbit organitzatiu amb directrius importants”, l’organització ja està preparada per assumir-ho per oferir la màxima difusió i qualitat. En aquest sentit, la directora de Banca País d’Andbank, Maria Suárez, ha destacat que l’esport requereix molt esforç, però que els esdeveniments d’aquest nivell “han de comptar amb el suport de grans entitats”.
Millora en les instal·lacions i comunicacions, més categories i diferent calendari i horaris. Aquestes són les novetats més grans que inclourà l’Andbank GSèries 2024/2025 que fan “passets”, que sense els patrocinadors no podrien fer-ho, per arribar a superar-se cada any. Així doncs, la principal novetat en el calendari es deu a la cancel·lació del Trofeu Andros, el qual normalment se celebrava al desembre.
Així doncs, i volent fugir dels dies de calor, Bercianos ha confirmat que el primer ‘meeting’ es farà el 21 de desembre, mentre que els següents estan programats per a l’11 i 18 de gener i la cloenda per l’1 de febrer. Una decisió que no ha estat fàcil pels pilots, però que “la gran majoria ha acceptat bé”. “La qualitat de la pista serà bona, és un aspecte que ells mateixos prefereixen” ha declarat.
Pel que fa a les categories, només es disputaran curses amb vehicles de quatre rodes i la clàssica Ice Gladiators, prova de motos, acaba desapareixent. En aquest sentit, enguany es disputaran les categories SBS, Clio Ice Trophy, Giand i Speedcar, sent aquesta ultima una de les grans incorporacions. “És una categoria que serà similar a la de kartcross que teníem fa uns anys, però serà monomarca per explorar nous sectors” ha explicat Bercianos.
Els horaris, a demanda dels corredors, també canviaran per evitar les jornades llargues. “Els pilots ens van dir que volien escurçar-les, però amb l’ampliació de la categoria Speedcar és inviable” ha comentat. Així doncs, l’organització ha treballat per dividir els temps en dos grups: la categoria Clio Ice Trophy i SBS es disputarà de 16 a 20 hores, mentre que la Giand i Speedcar estan programades de les 21 a les 00 hores.
Altrament, Becianos ha mencionat que volen arribar a tenir més públic nacional o, inclús, atreure a turistes que estiguin els caps de setmana al territori. En conseqüència, ja s’ha preparat amb Protecció Civil un pla nacional de mobilitat per millorar l’accés al circuit amb vehicles personals. “Teníem problemes amb l’aparcament, perquè hi ha places limitades. Per això, habilitarem el tercer carril de la Carretera General 2 com a lloc d’estacionament” ha concretat.
Les millores al circuit són un dels grans objectius i serà el pas definitiu per establir un salt de qualitat de la cita. Una xarxa de connexió wifi amb més capacitat; més càmeres monitorant totes les corbes del terreny, així com una connexió en directe en una pantalla gran del circuit; i la millora en la seguretat dels pilots i en les decisions esportives dels equips, són algunes de les incorporacions que ja s’han dut a terme des de l’estiu i que volen seguir ampliant.
D’altra banda, la comunicació s’ha externalitzat per poder assolir un bon seguiment de la cita, no només a escala nacional, sinó també internacionalment. “Estem parlant amb diverses televisions per reproduir un programa resum de 30-45 minuts dels ‘meetings’” ha revelat el director del circuit Andorra – Pas de la Casa.
Qui ha donat especial rellevància als canvis fets ha estat el pilot resident José Roger, actual campió de la categoria SBS, que fa quasi una dècada que acudeix a la cita. “El primer any vam venir amb una carpa i ara sembla que estem a Montmeló. La inversió que han fet, gràcies als espònsors, és espectacular perquè millora l’experiència no només pels pilots, sinó pel públic” ha explicat.
Les categories, al 75% de la capacitat
Pel que fa a la participació, Bercianos ha confirmat que les categories estan a un 75% de tancar les inscripcions i que ja estan contactant amb alguns dels corredors habituals del Trofeu Andros per concretar la seva participació en les GSèries. “Serà difícil captar-los, però estem contents per aquesta oportunitat que ens ha donat la situació i la localització” ha afirmat. Tanmateix, ha confirmat que és un període complicat per desvelar noms, ja que “tenim el Dakar, ha finalitzat ara el Campionat del Món de MotoGP, el Mundial de Ral·lis encara ni ha acabat”.
“La feina està feta, és un campionat atractiu per ells” ha asseverat, recordant que els grans noms internacionals solen confirmar a últim moment. Finalment, ha mencionat que hi hauran sorpreses sobre la taula i que l’organització ha mantingut “més contacte que mai amb els Emirats Arabs” ha conclòs.