El Trofeu Borrufa ha pogut concloure avui les competicions de la seva 34a edició, que ha tingut lloc a la pista Esparver del sector El Tarter de Grandvalira de manera excepcional. Així, s’han disputat les proves de gegant U14 i U16, tant en la categoria homes com en la categoria dones, i han pogut fer dues mànegues cada una. Després del temporal, la jornada d’avui ha gaudit d’unes bones condicions que ha permès als joves esquiadors i esquiadores donar un bon espectacle. Durant la jornada d’avui la delegació andorrana ha aconseguit penjar-se una medalla d’or, una de plata i un total de 6 podis. D’aquesta manera, sumats als mèrits aconseguits durant la primera jornada, els representants d’Andorra han sumat un total de sis medalles i 14 podis. A més, l’equip Andorra 1 s’ha adjudicat el primer lloc en la classificació per equips amb un total de 194 punts, per davant de França 1 (141p) i Espanya 1 (133p), mentre que el combinat Andorra 2 ha estat quart amb 102 punts. Així mateix, Emma Guitard i Ot Cusidó en U14, i Paula Ledesma i Aiden Grard en U16 s’han adjudicat els premis a millors andorrans.
El director de cursa del Trofeu Borrufa, Àlex Antor, ha fet un “balanç positiu” de l’edició en haver pogut “oferir 4 curses tot i les condicions adverses”, tot destacant que “ha estat una llàstima no haver pogut aprofitar les grans condicions que teníem a principis de la setmana passada a Ordino Arcalís”. Així mateix, ha posat en relleu “la col·laboració dels companys de Grandvalira per acollir-nos a la pista Esparver del sector El Tarter” i ha volgut “agrair la tasca de tots els implicats en l’organització d’aquesta edició per adaptar-se a tants canvis en tan pocs dies”.
Aiden Grard i Aitor Corbalan dominen en el gegant U16
La delegació andorrana ha fet una gran actuació en el gegant U16, en què s’han aconseguit moltes posicions altes. Han destacat les actuacions d’Aiden Grard i Aitor Corbalan, que han dominat aquesta categoria quedant en primera i segona posició, respectivament, amb uns temps de 1’47”03 i 1’47”11, només 0’’08 per darrere. El podi l’han completat els francesos Jules Perefarres (+0.65) i Simeon Garcia Essique (+1.31), i el búlgar Yordan Stoychev (+1.38). Molt a prop del podi s’han quedat els també esquiadors de l’equip andorrà Pol Xampeny (7è), Thomas Breiftuss (9è), Manel Romo (10è) i Íker Cerdà (11è), mostrant la gran quantitat de talent que hi ha al Principat.
Pel que fa a la categoria femenina, Lilia Hadzhistoyanova, esquiadora de l’equip búlgar s’ha penjat la medalla d’or tancant un gran temps de 1’46”75, a qui ha seguit Paula Carrascosa, representant d’Espanya (+3.27) que ha aconseguit la plata, i la britànica Darcey Davies (+3.35) que s’ha fet amb la tercera posició. La resta del podi ha estat andorrà amb les actuacions de Paula Ledesma (+3.37), que s’ha quedat a només dues dècimes del bronze acabant en quarta posició, i de Júlia Capdevila (+3.89) que ha resultat cinquena. En desena i onzena posició han quedat Jana Ferrer i Emma Soto, respectivament.
Dos podis més per al Principat al gegant U14
En el gegant U14 femení disputat avui, el podi ha estat ben repartit entre nacionalitats. L’espanyola Lidia González Vaquero s’ha proclamat campiona registrant un temps de 1’49”51, seguida de Gerda Kovari (+0.70), d’Hongria i de la britànica Silvia Curtis (+2.15). La quarta posició ha estat per Andorra amb l’actuació d’Emma Guitard (+2.68) i ha tancat el podi en cinquena posició Chanelle Axelsson (+3.70), d’Azerbaidjan. Molt poquet per darrere s’ha quedat l’andorrana Júlia Pifarrer (+3.76), que s’ha hagut de conformar amb la sisena posició.
En la categoria masculina, la delegació argentina s’ha adjudicat la primera i tercera posició amb la victòria de Máximo Guaricuyu Beno, que ha fet una marca de 1’48”49, mentre que el també argentí Tommy Oseas Tossen ha aconseguit el bronze (+1.84). Entremig s’ha pogut colar Pol Arroniz (+0.66), de l’equip espanyol, que s’ha quedat amb la medalla de plata. Marçal Vilanova (+2.28), representant també d’Espanya, ha pujat a la quarta posició, mentre que l’andorrà Marcel Marot (+3.09) ha quedat cinquè sumant un nou podi per la delegació tricolor. Cal destacar les actuacions de Kim Ambor (6è) i Martí Fernández (9è) que han contribuït a la bona actuació andorrana.
