Aquesta tarda, l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà; el regidor de cultura, Jordi Jordan; i el director de la Mostra de Jazz, Albert Ormazabal, han presentat els detalls del programa d’aquesta XXXIII edició que tindrà lloc entre el 26 de juny i l’11 de juliol. Un any més, els concerts s’ubicaran a l’exterior a causa de les obres d’ampliació de l’Auditori.
Ormazabal ha explicat que “aquesta mostra està dedicada a tot el sector de la restauració perquè són una peça molt important per a nosaltres”, i és que com ja és tradició, els bars i restaurants són els qui acullen a les seves terrasses el cicle de concerts del Jazz Jove dels Països Catalans i, també, els qui participen amb les tapes de la cuina Cajún. Per això, en aquest cas, es va celebrar una trobada al Racó de Migcamí amb la cuinera, Gessamí Caramés, que serà ambaixadora de la gastronomia de la mostra que, enguany, portarà el nom de “De Delta a Delta”.
La mostra va ampliant horitzons i, en aquesta edició, també col·laborarà amb un parell de festivals més de les Terres de l’Ebre com el Viu Riu i el We Love Fest. Amb el primer hi haurà una actuació de jazz al festival d’Aldover el dia 20 de juny i una participació del d’Aldover a Tortosa el dia 7 de juliol. Mentre que amb els ampostins, s’ha acordat crear un nou espai dins de la mostra, anomenat “We Love Jazz” , i que consistirà en una Jam Session de música electrònica i jazz al Racó de Mig Camí.
A més, el festival ha obtingut aquest any el segell de la Reserva de la Biosfera, fruit de les iniciatives sostenibles i de reciclatge que implementen des de fa anys.
L’any passat es va començar a introduir la idea d’apropar també el jazz als més petits amb concerts pensats per a la canalla. Aquest any, amb el parc municipal com a escenari, serà el torn de La Colla Pirata, de Pepet i Marieta, el dia 3 de juliol; així com també de Lali Begood, el 9 de juliol. Tots dos seran gratuïts.
El concert inaugural tindrà lloc el 26 de juny a la plaça de l’Absis i serà amb la formació local de la Tortosa Big Band i el Cor Flúmine, sota la direcció de Ramon Escalé, director del cor de música gòspel dels Barcelona Gospel Messengers.
L’1 de juliol, a les 22h, torna a repetir el guitarrista d’Sting, Dominic Miller, després que l’any passat hi haguera tantíssima gent que no va poder aconseguir una entrada per a veure’l.
El 7 de juliol serà el torn del pianista cubà, Alfredo Rodríguez, una de les promeses descobertes per Quincy Jones, que vindrà a presentar el seu últim disc “Take Cover!”.
La mostra també busca destacar la mirada femenina de la música jazz i ho farà amb una aposta de casa nostra, organitzada conjuntament amb l’Ajuntament de Tortosa, amb el projecte “Dona i essència”, a càrrec de la cantant d’orquestra, Anna Amaré. Serà el dia 9 de juliol a la plaça de l’Absis.
Mentre que el dia 10 ens visitarà un altre dels plats forts de la mostra, es tracta de Kenny Garrett i la seva banda Sounds From The Ancestors. Garrett ha estat guardonat amb el Grammy l’any 2010 a millor àlbum de jazz instrumental i va ser un dels músics de Miles Davis, del qual aquest any se’n celebra el centenari del seu naixement.
I, finalment, l’11 de juliol es farà la cloenda al parc municipal Teodor González amb un doble concert gratuït. En primer lloc, l’actuació de les Escarteen Sisters, amb Laia i Flàvia Escartín, que han col·laborat amb Sílvia Pérez Cruz, i que en oferiran un repertori amb arranjaments de Manuel de Falla i Pau Casals, dels quals se celebra també els 150 anys del seu naixement. A continuació, serà el torn de la Dina Arriaza i l’Eternal Amy Band que oferiran una vetllada especial amb un tribut a Amy Winehouse.
La mostra també comptarà amb el concert de jazz a bord del llagut de Lo Sirgador i de la participació del col·lectiu dels Urban Scketchers Terres de l’Ebre, els pintors aquarel·listes de carrer, que faran dibuixos improvisats al concert de cloenda del festival. La resta de la programació, amb més d’una trentena de concerts a les terrasses dels diferents bars i restaurants participants, es podrà consultar a la pàgina web de la mostra. Pel que fa als concerts de pagament, els preus oscil·laran entre els 15€ i els 25€, tot i que entre els dies 6 i 20 de maig seran una mica més rebaixats. Les entrades que no es comprin on-line, sinó a taquilla del concert també tindran un cost més elevat. Han informat també que, igual que l’any passat, s’habilitaran unes localitats especials per a les persones del Procés Comunitari que no tenen sempre accés a la cultura.