Els Bombers de la Generalitat de Catalunya han gestionat en les últimes hores dos dispositius de recerca de persones desaparegudes a Ulldecona (Montsià) i Arenys de Mar (Maresme), amb un balanç d’un home mort i un altre localitzat amb vida.
En el primer cas, els Bombers van ser alertats ahir a les 21.22 hores de la desaparició d’un home de 64 anys que havia sortit al matí a fer una ruta per la zona de la Torreta de Montsià, a Ulldecona.
El cos va activar immediatament un operatiu de recerca amb cinc dotacions, entre les quals hi havia efectius del Grup d’Actuacions Especials (GRAE) del parc de Valls, així com unitats dels parcs de Tortosa i Ulldecona.
Poc després de les 23.00 hores, els Bombers van localitzar el cos sense vida de l’home en un corriol de la mateixa zona. En l’operatiu també hi van participar tres patrulles dels Mossos d’Esquadra, efectius de la Policia Local d’Ulldecona i dues ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).
D’altra banda, a les 23.54 hores, els Bombers van ser alertats d’una segona desaparició, en aquest cas la d’un home de 88 anys a Arenys de Mar, que havia sortit al matí cap al seu camp i no havia tornat al domicili.
En aquest dispositiu es van activar nou dotacions terrestres i efectius del Grup Caní de Recerca (GRCR), que van dur a terme una recerca intensiva per camins i zones properes. L’home va ser localitzat amb vida poc abans de les 6 del matí.
El SEM va activar una ambulància que va traslladar l’home al Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) Maresme en estat menys greu. També hi van intervenir tres patrulles dels Mossos d’Esquadra i efectius de la Policia Local d’Arenys de Mar.
