Roben una gosseta de 5 mesos a Tortosa: Creix la por per una onada de robatoris similars a la zona

Els lladres van actuar amb premeditació per endur-se a l'Illeta

10 d'abril de 2025 a les 16:46h

Una família de Tortosa viu moments d’angoixa després del robatori de la seva gosseta de només 5 mesos, anomenada Illeta, aquest dimarts 8 d’abril a la tarda. El succés va tenir lloc entre les 15:00 i les 18:00 hores en una finca situada a tocar del canal de l’Ebre, a prop de l’empresa Padesa.

Segons ha explicat la propietària, tot apunta que els lladres van actuar amb premeditació. “Segur que m’estaven vigilant. Tan bon punt vaig marxar a treballar, van tallar la tanca i se la van endur”, lamenta. A més, ha aportat detalls sobre els vehicles sospitosos que s’han vist a la zona: furgonetes Citroën Jumpy de color gris amb vidres tintats, i també antics Renault Express, sovint associats a robatoris similars.

robatori gosseta

Els Mossos d’Esquadra es van desplaçar al lloc dels fets el mateix dilluns a les 21:00 per aixecar acta, i la denúncia formal es va presentar l’endemà al matí. Tot i això, a dia d’avui encara no hi ha cap novetat sobre el parador de la gosseta.

La situació ha encès les alarmes entre diversos veïns i propietaris d’animals de la zona, ja que no es tracta d’un cas aïllat. La propietària ha relatat que en parlar amb la policia va saber que, la setmana anterior, al municipi de Jesús, també a Tortosa, un caçador va patir el robatori de fins a 10 gossos. Altres fets similars han tingut lloc a Deltebre, l’Ampolla i Camarles, on avui mateix una altra veïna ha denunciat a la dona la sostracció de dos podencs.

El perfil dels animals robats sembla coincidir: gossos joves, molts d’ells de races caçadores, i propietaris de zones rurals amb accés limitat o amb menys vigilància.

Des de la comunitat es demana màxima col·laboració ciutadana per identificar els autors dels robatoris i recuperar els animals. Qualsevol informació pot ser clau per ajudar a retornar Illeta, que també respon al mot de "nena", i evitar més desaparicions.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit