El Carrer Cervantes va ser una altra de les obsessions de l’antic consistori encapçalat per Meritxell Roigé, que va prometre fer un carrer més “amable” i, al final, fruit de les presses per acabar l’obra a correcuita a les portes de la campanya electoral, va acabar resultant un nyap urbanístic del qual tothom se’n queixa.
Ja aleshores va ser qüestionat el fet que es talessin tots els arbres de l’antic Eixample modernista tortosí, així com que l’exalcaldessa prometés unes places d’aparcament per als veïns de la zona que, a l’hora de la veritat, mai van arribar. Durant totes les obres van haver nombrosos canvis de directrius dictats des de la part política i no pas des de la direcció tècnica de l’obra i no es va informar adequadament els comerciants que, molts d’ells, també han acabat sortint-ne perjudicats per la manca de punts de càrrega i descàrrega de les mercaderies o per les dificultats d’estacionament.
Ara bé, un altre problema afegit que ja es va començar a notar l’any passat va ser el dels esbornacs al paviment. Tal com es mostra a les imatges de la setmana passada, tant el paviment de panots com el ciment no són prou resistents al pas de vehicles pesants i no només s’han esquerdat, sinó que s’han enfonsat en diversos punts del traçat com, per exemple, als xamfrans del davant de la Casa Brunet, seu de la Cambra de Comerç, i de la Casa Matheu; a la confluència entre C/ Cervantes i C/Argentina; al davant de la UNED o a la Ronda Reus.
Aquest matí, l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, acompanyat pel regidor d’Obres Públiques, Jaume Bel, ha sentenciat que “el Carrer Cervantes és un nyap rere un altre fet per Roigé a correcuita abans de les eleccions i que va costar gairebé un milió d’euros”. Jordan ha lamentat que “tota la ciutadania ha pogut comprovar que estava mal acabada perquè hem hagut de reparar-la en dues ocasions i, finalment, s’ha hagut de canviar el paviment als encreuaments entre el C/Cervantes i el C/ Teodor González perquè no estava previst el pas de vehicles pesants”.
La reparació anirà a càrrec de la mateixa empresa constructora, Roma, perquè així ho tenien estipulat pel contracte de garantia de l’obra. A més, també es repararan els desperfectes que es troben a altres punts del carrer com, per exemple, al davant de la UNED.
A continuació, Jordan ha tornat a reiterar que aquest fet no és casual d’aquesta obra, sinó que és una situació repetida en altres equipaments com, per exemple, en el cas de la nova sala d’exposicions del Museu de Tortosa que, com ja es va informar dilluns, presentava certes deficiències pel que fa al sistema de climatització que impedien que es complissin les garanties de conservació de les peces d’art que reclamaven els conservadors dels museus del MNAC i del Museu del Prado.
I és que Jordan ha remarcat que “Roigé ahir va tenir la vergonya de dir que nosaltres no volem obrir la sala per separar-la de la seva obra i això és totalment fals i pura demagògia” i que “a tots aquells que van donant lliçons i parlen de desgavell els hauria de caure la cara de vergonya de tots els nyaps que van fer abans de les eleccions municipals i que a aquest govern li toca anar-les solucionant un rere l’altre”.
Consultant fonts del COAC, els arquitectes ens comenten que aquests problemes del paviment es deurien a l’ús d’un formigó incorrecte emprat tant a la base com a la sub-base del carrer. Molt possiblement, es va optar per l’ús d’un formigó de menys consistència i més barat perquè no estava prevista la circulació de tot el trànsit rodat que està absorbint realment el carrer cada dia i, molt menys, estava previst el pas de maquinària pesant com poden ser camions de gran tonatge, remolcs o, fins i tot, vehicles de la construcció.