Tortosa manté converses per integrar la Clínica Terres de l'Ebre i l'hospital de Jesús a Salut Terres de l'Ebre

L'alcaldessa celebra l'acord de pressupostos entre la Generalitat i Esquerra que permetrà garantir la viabilitat econòmica i el futur dels dos centres

22 de maig de 2026 a les 11:53h

L’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha valorat de manera positiva l’acord de pressupostos entre el Govern de la Generalitat i Esquerra Republicana, destacant el “compromís clar amb Tortosa i les Terres de l’Ebre” en un àmbit clau com la sanitat pública.

“És una molt bona notícia per al territori que tinguem nous pressupostos a la Generalitat perquè podrem atendre les necessitats de la gent, i que es continue apostant per reforçar i garantir la viabilitat i el futur dels hospitals municipals de Tortosa”, ha afirmat Lleixà.

Segons ha explicat, el pacte entre el PSC i Esquerra contempla la creació d’un fons extraordinari amb més recursos per a la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Santa Creu de Jesús, amb l’objectiu de garantir la sostenibilitat econòmica dels dos centres mentre es treballa en la reorganització del model sanitari a la regió.

“És un bon acord per garantir la pervivència dels dos hospitals municipals de Tortosa. Hem iniciat converses per reordenar el model a la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre, i mentrestant garantir la sosteniblitat econòmica dels dos centres”, ha apuntat l’alcaldessa.

El pacte també preveu accelerar la integració dels dos hospitals municipals a Salut Terres de l’Ebre, l’empresa pública del CatSalut que ja gestiona altres equipaments sanitaris del territori, com l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre, i que es va crear per coordinar la gestió hospitalària a la zona.

“Estem en converses i esperem definir un protocol de col·laboració amb el CatSalut, per garantir la qualitat i la viabilitat econòmica dels centres, i que hem d'acabar de treballar amb tots els agents implicats”, ha afegit Lleixà. També ha defensat la necessitat de consolidar una sanitat pública forta, de qualitat i arrelada al territori.

Segons l’alcaldessa, la possible integració a l’empresa pública podria ser “el pas clau per garantir la sostenibilitat econòmica, estabilitzar el model de gestió i reforçar la coordinació sanitària”, en coordinació amb l’Hospital Universitari de Tortosa Verge de la Cinta.

Lleixà també ha remarcat que el model ja funciona a l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre i que ha de permetre consolidar serveis, retenir professionals i donar estabilitat al sistema sanitari.

D’altra banda, l’alcaldessa ha informat que la gerent Matilde Villarroya ha decidit deixar la direcció de la Clínica Terres de l’Ebre i de l’Hospital de la Santa Creu de Jesús per motius professionals. Per aquest motiu, s’ha obert un procés de selecció de relleu que finalitza avui i que ja compta amb diverses candidatures.

Lleixà ha agraït la tasca de Villarroya, destacant “la implicació, la dedicació i la professionalitat” durant la seva etapa al capdavant dels centres, i ha confiat que el nou perfil permetrà impulsar el futur procés d’integració dels dos equipaments dins el sistema públic de salut.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit