Diumenge, 20 d'abril de 2025
És notícia

El SEPRONA i la Inspecció de Pesca de la Generalitat intervenen 60 kg de Cranc Blau a L’Ampolla

Avatar photo
La intervenció forma part d’una estratègia coordinada per a erradicar el transport i la comercialització il·legal d’aquest crustaci a la costa catalana

Agents del SEPRONA de la Guàrdia Civil de Tarragona, en coordinació amb Inspecció de Pesca de la Direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible de la Generalitat, han confiscat un total de 60 kg de cranc blau (Callinectes Sapidus) a la localitat de l’Ampolla. La intervenció es va dur a terme durant un dels dispositius conjunts que tenen com a objectiu eliminar les irregularitats en el transport i la venda il·lícita d’aquest crustaci.

L’operatiu es va centrar a identificar transportistes i possibles punts de venda del cranc blau, del qual se sospitava que era comercialitzat sense complir amb les normatives vigents. Durant els últims dies, en un d’aquests controls, es va detectar un vehicle que transportava 60 kg de cranc blau sense la documentació necessària per a assegurar la seva traçabilitat, etiquetatge i higiene. Aquesta intervenció no sols busca prevenir l’entrada de contaminants en la cadena alimentària, sinó també evitar l’evasió fiscal en la comercialització de productes pesquers.

Els fets han estat comunicats al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya per a l’obertura del corresponent expedient sancionador. Atès que els crancs intervinguts es trobaven en condicions òptimes, van ser lliurats a un centre benèfic a la localitat de l’Aldea, contribuint així al suport dels col·lectius més vulnerables.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Gairebé 100 parades a la Fira d’Artesans de Mollet en la seva 40a edició

Notícia següent
policia-vilafranca-penedes

Vilafranca viu una Festa Major segura i sense incidències remarcables

Notícies relacionades