El municipi de Roquetes ha posat en marxa una nova estació de tractament d’aigua potable (ETAP) situada al dipòsit de la urbanització de Pilans, amb l’objectiu de garantir una millor qualitat del subministrament. La infraestructura incorpora un sistema avançat de doble filtratge amb sorra i carbó actiu, així com un control totalment automatitzat del procés.
La construcció de la planta ha suposat una inversió de 487.602,46 euros, dels quals el 65% (318.124,97 euros) han estat finançats per l’Agència Catalana de l'Aigua. Segons ha destacat l’alcalde, Ivan Garcia, la nova instal·lació representa “una millora significativa del servei d'abastament a Roquetes” i ha animat la ciutadania a consumir “aigua de l'aixeta perquè difícilment en podran trobar alguna d'embotellada de més qualitat”.
La nova ETAP té capacitat per potabilitzar fins a 600 metres cúbics d’aigua al dia, una xifra que supera àmpliament la demanda actual del municipi, situada entre els 246 i els 417 metres cúbics diaris segons l’època de l’any.
El procés comença amb la captació d’aigua dels pous de la zona, que s’emmagatzema en un dipòsit on es realitza una primera desinfecció. Posteriorment, l’aigua passa pel sistema de doble filtratge, que elimina les partícules en suspensió i en millora les característiques abans de ser enviada al dipòsit de distribució. Tot el sistema està monitorat en temps real i disposa de mecanismes automàtics per a la neteja dels filtres.
Amb aquesta nova infraestructura, el municipi preveu posar fi als problemes puntuals d’abastament registrats en episodis de terbolesa de l’aigua, provocats per l’arrossegament natural de llims i sediments dels pous situats a l’entorn de l’estació. Aquest servei dona cobertura als habitatges de la urbanització de Pilans, així com a parcel·les i finques properes a la carretera dels Reguers i a la Zona Esportiva Municipal.