Protecció Civil provarà les ES-Alert als municipis de les àrees nuclears d'Ascó i Vandellòs

La subdelegació del govern espanyol a Tarragona i el centre estatal d'emergències activaran la notificació

21 d'abril de 2026 a les 10:50h

El sistema d’alertes d’emergència a mòbils ES-Alert es posarà a prova entre el 24 d’abril i el 13 de maig a diverses zones properes a centrals nuclears de l’Estat espanyol. L’exercici es farà a les zones I —un radi de deu quilòmetres— dels Plans d’Emergència Exteriors (PENTA I), incloent-hi instal·lacions a Catalunya.

A les comarques tarragonines, la prova es farà el 27 d’abril a l’entorn de la central nuclear de Vandellòs II i el 29 d’abril a la zona de la central d’Ascó, situada a la Ribera d’Ebre. També es faran simulacres en altres punts de l’Estat, com Burgos, Càceres, Guadalajara i València.

La notificació d’una emergència nuclear és competència estatal. En aquest cas, la subdelegació del govern espanyol a Tarragona serà l’encarregada d’activar la petició, mentre que el Centre estatal de Seguiment i Coordinació d’Emergències (CENEM) gestionarà l’enviament dels missatges.

L’exercici començarà a les 11.00 del matí i durant entre 15 i 20 minuts es transmetran missatges d’alerta a través de les antenes de les operadores telefòniques, que arribaran als telèfons mòbils de la població dins de les zones afectades.

En total, el simulacre arribarà a 61 municipis i afectarà més de 75.000 habitants, amb l’objectiu de comprovar el funcionament del sistema d’alerta massiva en cas d’emergència nuclear.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit