La comarca del Montsià, a les Terres de l’Ebre, es troba en alerta a causa de les fortes pluges que s’estan registrant des de fa algunes hores. El CECAT (Centre de Coordinació d'Emergències) ha emès un avís EsAlert a la zona, alertant que es preveuen pluges torrencials durant les dues properes hores, amb acumulacions d’aigua que podrien causar greus problemes de mobilitat i seguretat.
Mesures de seguretat i vies tallades
L’administració ha demanat a la població que eviti la mobilitat i que es mantingui allunyada de rius, rieres i barrancs, ja que els cabals poden augmentar ràpidament, generant riscos d'inundacions. La Policia Local i altres cossos d'emergències recomanen seguir les indicacions de les autoritats i, en cas d'urgència, contactar amb el servei d'emergències al 112.
A conseqüència de les intenses precipitacions, diverses vies a la regió estan tallades al trànsit.
Els equips d'emergències estan treballant per solucionar els problemes de trànsit i garantir la seguretat dels veïns, però es preveu que les condicions meteorològiques seguin complicant-se durant la tarda.
Recomanacions importants
Protecció Civil ha subratllat la importància de no travessar zones inundades i ha recordat que els rius i rieres poden créixer de manera sobtada. En cas d’alteració o danys als habitatges, es recomana contactar immediatament amb el 112.
Aquesta situació de pluges intenses s’estendrà fins a la matinada, per la qual cosa les autoritats demanen extremar les precaucions en tot moment.