El Gran Premi d’Alcanyís deixa dos conductors temeraris denunciats per circular a 180 i 201 km/h a la Terra Alta

Els Mossos intercepten un turisme i una motocicleta circulant a més de 180 km/h en controls a la carretera N-420

01 de setembre de 2026 a les 19:05h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Durant el cap de setmana passat, els agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra adscrits a l’Àrea Regional de Trànsit de les Terres de l’Ebre van detectar dos conductors que superaven àmpliament els límits legals de velocitat. Aquestes actuacions formen part del dispositiu especial implementat amb motiu del Gran Premi d’Alcanyís, una cita destacada del motociclisme.

Detencions en un punt concret de la carretera N-420

Els fets van tenir lloc a la carretera N-420, al punt quilomètric 790,4, dins del municipi de Batea, situat a la comarca de la Terra Alta. El primer episodi es va produir el dia 28 d’agost, quan durant un control rutinari, els agents van detectar un vehicle turisme amb matrícula andorrana que circulava a una velocitat registrada de 180 km/h.

Dues jornades després, el 30 d’agost, en el mateix lloc i gràcies al mateix dispositiu policial, es va interceptar una motocicleta que circulava a 201 km/h, superant àmpliament els límits establerts.

Diligències penals per conducció temerària

En relació amb aquests fets, els Mossos han obert diligències penals contra ambdós conductors per un presumpte delicte contra la seguretat viària derivat d’una conducció amb una velocitat penalment punible. Aquesta mesura busca sancionar i evitar aquest tipus d’infraccions que posen en risc tant als mateixos conductors com als altres usuaris de les vies públiques.

Dispositiu especial per garantir la seguretat viària durant l’esdeveniment esportiu

Aquests controls formen part del dispositiu especial posat en marxa arran del Gran Premi d’Alcanyís. L’objectiu principal és garantir la seguretat en les vies principals utilitzades pels aficionats que es desplacen fins al circuit per assistir-hi. La intensificació dels controls pretén minimitzar riscos i assegurar que tots els assistents compleixin les normes vigents en matèria vial.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit