Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Aquest matí, l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà; el regidor de Cultura, Jordi Jordan; i la directora del festival, Cristina Bestratén; han presentat els detalls de la XIII edició del festival d’art efímer d’A Cel Obert que tindrà lloc entre el 2 i el 4 d’octubre.
Enguany la temàtica escollida per al festival ha estat la Natura i, segons s’ha explicat, podrem descobrir instal·lacions on hi haurà presència d’arròs del Delta, mandarines de Xerta, les gammes cromàtiques de les Terres de l’Ebre, un eixam d’abelles, flors o, fins i tot, una instal·lació lumínica que ens transportarà a l’aigua del riu Ebre.
Un total de 17 intervencions efímeres que tindran lloc a entorns d’alt valor patrimonial com patis, claustres o convents. En el cas de Tortosa són: la capella i el pati del Convent de les Serves (C/Cervantes), l’Assoc Banys Àrabs Vells, el calvari de Santa Clara, el claustre del convent de Sant Joan, el Passatge Franquet, el Forn de la Canonja, el pati del convent de la Puríssima Concepció Victòria, el Museu de Tortosa, el Palau Despuig, el Palau Montagut, el pati del Col·legi de Sant Jaume i Sant Maties, el pati del Col·legi de Sant Jordi i Sant Domènech i la terrassa exterior de la Casa Bau.
Mentre que a Jesús, les intervencions seran al claustre de l’edifici de la Immaculada de l’EMD de Jesús i els porxos d’accés a l’alberg d’Enric d’Ossó del convent de les teresianes. A diferència d’altres anys, tot i que les intervencions estaran disponibles a partir del dia 2, no serà fins al 8 que se’n faci la inauguració. A Jesús, les intervencions es podran visitar fins al dia 11.
A més, el festival també ampliarà el seu àmbit d’acció i arriba a Ulldecona amb una intervenció al claustre de l’Antic Convent dels Dominics que es podrà visitar entre el 2 i el 18 d’octubre.
Un any més, el festival ha establert nexes de connexió amb altres certàmens de les Terres de l’Ebre, com ho és el cas del festival de música Delta Chamber. L’acord és que una de les instal·lacions d’A Cel Obert formarà part del decorat d’un dels seus concert i una de les escenografies seves formarà part de la intervenció que es podrà visitar al claustre de l’EMD de Jesús.
A més, també es tornaran a celebrar els premis habituals del jurat, dels nens i del públic a les intervencions que entren a concurs. Durant els dies de la mostra també es faran visites guiades a Tortosa a les 11 h, 17 h i 18:30 h els dies 3 i 4 que aniran a càrrec de Núria Anfruns, Jordi Mulet i Enric Roig. I també a Jesús, a càrrec de l’arquitecte, Carlos Vergés.
Pel que fa a les intervencions especials, cal destacar la que anirà a càrrec de la Fundació Mercè Pla que, com l’any passat, es farà al pati del Convent de les Serves; un laboratori immersiu de l’alumnat d’arquitectura de l’ETSA de Reus a l’Assoc; la instal·lació del Forn de la Canonja de l’alumnat d’ESARDI d’Amposta; l’artista convidat Missmsmith al pati del Palau Despuig; o el projecte d’Atzavara Arrels als porxos del convent teresià de Jesús.
A més, també torna a haver-hi la participació de l’alumnat de tots els centres educatius de la ciutat, d’entre els quals s’ha seleccionat la intervenció “Eixam” de l’escola del Temple per exposar-la al pati del Museu de Tortosa. Allà també hi haurà una exposició de les maquetes que havien presentat la resta de centres.