Dimarts, 25 de març de 2025
És notícia

4 detinguts a Tortosa per estafes cobrant lloguers

Avatar photo
Els estafadors anunciaven pisos, cobraven pagaments per avançat i després s’esfumaven amb els diners

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a Tortosa amb relació a diverses estafes per anunciar pisos de lloguer a Eivissa i cobrar els imports per avançat. Tres dels arrestats estan acusats d’un delicte d’estafa i blanqueig de capitals i el quart per estafa, blanqueig de capitals i usurpació d’estat civil.

La investigació es va iniciar el juliol del 2023, quan investigadors de la Policia Nacional a Eivissa van rebre diverses denúncies per les conegudes com a ‘estafes del lloguer’. Els estafadors anunciaven pisos i sol·licitaven a les víctimes pagaments per avançat en concepte de reserva i fiança, moment en què eliminaven la comunicació amb les víctimes.

El cap de la banda s’encarregava d’anunciar els immobles i aconseguir les transferències. Aquestes anaven destinades a altres persones, que eren les ‘mules’, que en rebre els diners els retiraven a través de caixers automàtics i els entregaven a l’organitzador a canvi de rebre’n una part.

Fruit de la coordinació entre la Policia Nacional d’Eivissa i Tortosa es van detenir les ‘mules’ a Tortosa. Posteriorment, es va arrestar el cap de l’organització. La Policia Nacional ha destacat que acostuma a ser difícil arribar fins al cap d’aquests delictes perquè fan servir dades totalment falses.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Restablerta la connexió d’Internet i telefonia a diversos municipis de Ponent

Notícia següent

La Peria de Balaguer engega un procés de neutralització de la plaga de coloms

Notícies relacionades