Agents dels Mossos d’Esquadra van detenir el passat 30 de gener un noi de 21 anys com a presumpte autor dels delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.
La detenció és el resultat d’una investigació oberta a principis del mes de desembre de 2025 després de tenir indicis de l’existència d’una plantació de marihuana a l’interior d’una nau, antigament una granja, situada al terme municipal de la Sènia (Montsià).
Els agents van confirmar les primeres informacions rebudes i van comprovar que aquest immoble desprenia una forta olor de marihuana i tenia un elevat consum fraudulent d’electricitat i aigua, sense que s’observés cap mena d’activitat.
Les indagacions policials també van permetre observar que la nau disposava de nombroses càmeres de vigilància exterior i mesures de seguretat.
Davant totes aquestes evidències, el passat dijous els agents van realitzar una entrada judicial a la nau on van localitzar un laboratori de marihuana perfectament estructurat destinat a la germinació, elaboració, cultiu, producció i emmagatzematge d’aquesta droga.
Les estances existents havien estat adaptades amb sistemes de ventilació, calefacció, refrigeració i il·luminació per tal de facilitar aquesta activitat il·lícita.
En concret es van localitzar làmpades i bombetes de llum d'alta intensitat, filtres de carboni industrials, ventiladors, compressors, aires condicionats, humidificadors, dipòsits d'aigua i un sistema de transformadors elèctrics, és a dir, una instal·lació per permetre un cultiu intensiu i ininterromput de plantes de marihuana.
En aquest operatiu es van intervenir 1.000 plantes de marihuana ubicades en una estança de la nau i 2.100 plantes en una altra. Aquestes últimes havien estat tallades i es trobaven en fase d’assecatge.
La investigació continua oberta per tal de localitzar altres persones relacionades amb aquesta activitat delictiva. El detingut va passar a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia d’Amposta el passat 30 de gener.