Protecció Civil de la Generalitat informa que aquest matí ha mort ofegat un home a la platja de l’Alguer, a l’Ametlla de Mar. Es tracta d’un home d’uns 80 anys que anava indocumentat.
L’avís dels fets s’ha rebut al telèfon d’emergències 112 a les 11.06 hores. L’home s’ha ofegat minuts abans del començament del servei de vigilància de platges, tot i això, els socorristes es trobaven a la platja i l’han pogut treure inconscient de l’aigua.
Amb aquestes, ja són vint-i-dues les persones mortes a les platges catalanes en el període de campanya estival (15 de juny a 15 de setembre) d’aquest 2023. Cal recordar que aquest recompte només fa referència a banyistes.
Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions a les platges, piscines i aigües interiors coincidint amb uns dies de temperatures molt altes.
Si observeu que algú es troba malament o té dificultats dins l’aigua cal avisar urgentment el servei de socorrisme o al telèfon 112 per facilitar la seva actuació ràpida.
En el bany, cal tenir presents sempre les nostres condicions i limitacions físiques i evitar un sobreesforç que ens dificulti la sortida de l’aigua i ens posi en risc.