Deltebre ratifica la seva aposta per la sostenibilitat amb l’agenda d’Acció Climàtica

02 de febrer de 2022 a les 12:03h

Si bé la setmana passada l’Ajuntament de Deltebre rebia un premi per la gestió dels residus i per les campanyes d’educació ambiental, aquesta setmana el Govern municipal fa un pas més en la seva aposta per la millora de la sostenibilitat. Aquest matí s’ha presentat l’Agenda d’Acció Climàtica de Deltebre 2030, la qual defineix l’horitzó del municipi durant els propers anys sota el marc dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establerts per les Nacions Unides.

L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha explicat que “amb aquesta agenda volem vincular elcompromís que tenim amb la ciutadania mitjançant el Pla de Govern amb els Objectius deDesenvolupament Sostenible de les Nacions Unides per així seguir treballant amb laneutralització de l’emergència climàtica, i a la vegada retre comptes amb fitxes d’avaluació”.

En total, el document planteja 60 accions que són tranversals i que complementen lesdiferents actuacions previstes en els plans que a hores d’ara estan vigents al municipi i quecaminen el línia de la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic. El portaveu del Governmunicipal, Andreu Curto, ha explicat que “el treball realitzat i plasmat en aquest documentens ha de permetre enfocar una problemàtica global en clau municipal”.

La confecció de l’agenda d’acció climàticaAquest document s’ha elaborat a partir d’una diagnosi interna, per establir el context iradiografiar les diferents actuacions i projectes que s’estan desenvolupant, i posteriormentun procés de participació ciutadana amb punts físics i online (a través del webwww.deltebre2030.cat) on han col·laborat més de 700 persones.

L’Agenda d’Acció Climàtica de Deltebre es debatrà aquesta nit en el marc del plenarimunicipal que es celebrarà en format telemàtic a partir de les 21.30 hores. En aquest plenari també es debatran les bases de participació del Carnaval 2022, que es durà a terme el primer cap de setmana d’abril, i l’expedient d’inici de la reversió de bens del contracte deSOREA pel servei d’aigua potable i clavegueram.