Samarretes de disseny per visibilitzar la creativitat de persones amb discapacitat intel·lectual a Amposta

L'entitat Apasa i la marca de moda Bustos impulsen un projecte per comercialitzar les peces i recaptar fons

Dissenyar samarretes com a vehicle per desenvolupar, reconèixer i visibilitzar la creativitat de les persones amb discapacitat intel·lectual. L’entitat social Apasa d’Amposta i la marca de moda local Busto han llençat el projecte solidari conjunt ABC que, a partir d’aquest dimarts, posa a la venda les primeres col·leccions ideades i materialitzades amb aquests objectius. La idea, sorgida a principi d’estiu i en la qual han treballat activament els últims tres mesos, ha permès que una bona part de les 150 persones que atén Apasa s’hagin convertit en dissenyadors de moda d’una marca del sector. Com a retorn, el centre obtindrà al voltant del 40% dels beneficis de les vendes per destinar-los als projectes que té en marxa.
Al preu d’entre 25 i 35 euros, distribuïdes a través de la botiga online de Busto, les samarretes s’aniran presentant progressivament. Cada dos setmanes es donaran a conèixer noves col·leccions. En el seu disseny, han estat treballant molts dels usuaris i usuàries de la llar i el centre de l’Àngel d’Amposta. “És fer alguna cosa que m’agrada. Pintar i dibuixar pensant a ser molt creatius, molt espiritual. Vaig fer un animal espiritual”, explica José Maria Muriel, mostrant la samarreta dissenyada per ella mateix. Per a Rut, en canvi, és la “família” i la seva importància allò que més l’ha motivat a l’hora d’emprendre aquesta tasca.

Amb el projecte ABC, Apasa obres les portes per primer a una empresa privada per endegar un “projecte social” de col·laboració, segons ha apuntat el director de la Llar i Residència de l’Àngel d’Apasa, Manel Pech. Conflueixen així els objectius de l’entitat, que presta servei des de fa 45 anys, i els empresarials de la marca. “Volem donar veu, que sigui un missatge reivindicatiu de defensa dels seus drets, de les persones amb discapacitats i que la societat pugui veure les seves capacitats. Volem la seva integració dins de la societat”, ha subratllat Pech.

Per la seva banda, Xavi Drago, fundador de Busto, ha destacat la vocació “social” de la marca més enllà de la comercialització de moda, tot remarcant la seva voluntat de “traslladar” el missatge i els valors de la marca amb el projecte. “Les nostres peces estan dissenyades per creatius i gent afiliada aliena a la marca, garantint oportunitats i visibilitat per a persones que voldrien estar dins del sector creatiu o entrar a la indústria tèxtil”, ha apuntat.

En termes econòmics, el projecte, d’altra banda, suposarà per a Apasa l’oportunitat de recaptar fons per garantir el seu finançament. Així, un 40% dels diners que aconsegueixi la venda de samarretes anirà a parar a l’entitat, que té pendents i en marxa projectes com l’ampliació del servei de teràpia o ocupacional i de la llar residència.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La formatgera Xerigots anuncia una inversió de 300.000 euros a les instal·lacions de Vilafranca del Penedès

Notícia següent

Primer dia de la vacunació a infants d’entre 5 i 11 anys

Notícies relacionades