La Càtedra Universitat i Regió del Coneixement de la URV celebrarà el 2 de desembre la jornada “Nova visió per al Sud: ingredients per a un ecosistema innovador al Montsià i al Baix Ebre”, una trobada que compta amb el suport de l’Ajuntament d’Amposta i la col·laboració de la Diputació de Tarragona. L’objectiu central és traçar prioritats i identificar oportunitats per impulsar un model d’innovació territorial competitiu al sud del país.
La ponència inaugural anirà a càrrec de Teresa Botargues, assessora en innovació transformativa a la Diputació de Lleida, que posarà el focus en la necessitat de construir agendes compartides entre administracions, empreses, centres de coneixement i ciutadania per avançar cap a un progrés sostenible.
Tres taules per entendre el futur del territori
La jornada s’articularà en tres debats temàtics:
-
El paper de les ciutats i els espais de coneixement, on s’analitzarà com universitats, recerca i innovació social poden crear condicions favorables per al desenvolupament.
-
L’ecosistema empresarial emergent, amb una mirada als nous models productius i a la competitivitat en sectors clau del Montsià i el Baix Ebre.
-
El talent com a actiu estratègic, centrada en com retenir i atreure professionals a través de l’emprenedoria, l’economia social i noves formes de treball i convivència.
Les persones interessades poden inscriure’s a través del formulari disponible a Eventbrite.
