El passat divendres, Stuttgart va acollir una nova edició de la gala PiNCAMP Awards 2026, en la qual es van lliurar els principals reconeixements als millors càmpings d’Europa.
Durant la cerimònia, els dos clubs campistes més importants del continent, l’ANWB dels Països Baixos i l’ADAC d’Alemanya, van entregar els seus guardons als establiments que han assolit les 5 estrelles. En total, han estat set càmpings de la demarcació de Tarragona -un més que l’any passat- els que han aconseguit la màxima distinció europea.
Un any més, els càmpings de la demarcació de Tarragona han tingut un paper destacat a escala europea. El Càmping & Resort Sangulí Salou s’ha proclamat guanyador dels PiNCAMP Awards 2026 en la categoria “Millors allotjaments”, un reconeixement de primer nivell dins del sector.
Per la seva banda, el Tamarit Beach Resort ha estat finalista en la categoria “Innovació i progrés”. Cal destacar que ambdós establiments han estat els únics càmpings espanyols que han arribat a la final de les categories europees, un fet que reforça el lideratge de la demarcació de Tarragona com a territori referent del càmping a nivell internacional.
En relació amb els reconeixements de les grans associacions automobilístiques europees, cinc càmpings de la província van aconseguir el distintiu Superplätze 2026 atorgat per l’ADAC d’Alemanya: El Templo del Sol (L’Hospitalet de l’Infant), La Torre del Sol (Mont-roig del Camp), Playa Montroig Camping Resort (Mont-roig del Camp), Tamarit Beach Resort (Tarragona) i Càmping & Resort Sangulí Salou. Aquest guardó certifica l’excel·lència de les instal·lacions, serveis i experiència dels usuaris.
Alhora, cinc establiments van rebre la màxima distinció de l’ANWB, l’associació automobilística de referència als Països Baixos: Càmping Playa Barà (Roda de Berà), Càmping Stel (Roda de Berà), Tamarit Beach Resort (Tarragona), Càmping & Resort Sangulí Salou i Playa Montroig Camping Resort (Mont-roig del Camp). Cal destacar que el Càmping Playa Barà debuta enguany en aquesta màxima categoria.
El president de l’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Joan Estrada, va expressar la seva satisfacció pels resultats d’enguany, “per al nostre sector, aquests reconeixements representen molt més que uns premis: confirmen que el model de càmping que impulsem a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre és capdavanter a escala europea.
A més, cal destacar que enguany tenim fins a set càmpings reconeguts amb la màxima distinció, un més que l’any passat. Parlem d’establiments que destaquen per la qualitat de les seves instal·lacions, la professionalitat dels equips i una oferta turística que combina natura, sostenibilitat i innovació”.
Estrada també va voler subratllar la feina col·lectiva del territori, “aquests resultats no són fruit de la casualitat. Responen a anys d’inversió, millora contínua i una clara voluntat de superació. Que diversos càmpings de la nostra demarcació apareguin reiteradament entre els millors d’Europa és un orgull, però també una responsabilitat que ens anima a continuar avançant i a situar Tarragona com una de les destinacions de càmping de referència internacional”.
CREIXEMENT CONSOLIDAT DURANT EL 2025
L’any 2025, els càmpings de la demarcació de Tarragona l’han tancat amb més de 8,26 milions de pernoctacions, xifra que suposa un increment aproximat de l’1,4% respecte a l’any 2024. Aquest avanç confirma l’evolució positiva del sector i consolida una trajectòria de creixement sostingut, amb resultats que superen els anys previs i situen els càmpings del territori entre els principals referents del turisme familiar i vacacional del país.
