El 26è Concurs de Fotografia de les Terres de l’Ebre, organitzat conjuntament per les àrees municipals de turisme de Deltebre i de l’Ametlla de Mar, ha tancat una nova edició amb una elevada participació i un total de 208 fotografies presentades per 62 fotògrafs.
El certamen ha reconegut les millors imatges vinculades al paisatge, la vida quotidiana i la identitat del territori ebrenc, consolidant-se com una cita destacada per als amants de la fotografia.
En la categoria de “Millor fotografia realitzada a l’Ametlla de Mar”, el primer premi, dotat amb 400 euros, ha estat per a Abel Borràs Garcia amb l’obra Després de la tempesta. El segon premi, de 250 euros, ha recaigut en Maria Mozhaeva per Cel pur, mentre que el tercer premi, dotat amb 175 euros, ha estat per a José Alza Barrios amb Cel de foc. El Premi Local, amb una dotació de 250 euros, ha estat per a Javier Revilla Gabarrón per la fotografia Ventada a l’Illot.
Pel que fa a la categoria de “Millor fotografia realitzada a Deltebre”, el primer premi, també dotat amb 400 euros, ha estat per a Aaron Serral Gabriel amb l’obra Desembocadura. El segon premi, de 250 euros, ha recaigut en Fidel Margalef Estivill per La Duna Daurada, mentre que Pedro Franch Alonso ha obtingut el tercer lloc amb la fotografia Mirant-se a l’espill, premiada amb 175 euros. El Premi Local de Deltebre, amb una dotació de 250 euros, ha estat concedit a Àlex Fabra Santiago per la imatge Martinet de Nit.
El concurs també ha distingit altres disciplines i mirades fotogràfiques. Lluís Ena Bessa ha estat guardonat en la categoria d’Activitat Humana, dotada amb 300 euros, per l’obra Estona de repòs. En la categoria de Creativitat, també amb una dotació de 300 euros, el premi ha estat per a Carina Balfegó Morales amb El somni pendent d’un fil.
El premi a la millor fotografia en Blanc i negre, dotat amb 300 euros, ha recaigut en La passió de Villalba d’Agustí Descarrega Solà, mentre que el guardó de fotografia gastronòmica, també valorat en 300 euros, ha estat per a Verat de Miquel Planells Saurina.
El jurat d’aquesta edició ha estat format per l’artista visual Antònia Ripoll, el fotoperiodista Joan Puig i Pasqual i el creador audiovisual Albert Vidal i Ribes, que han valorat la qualitat artística i la capacitat de les obres per captar l’essència del territori ebrenc.
Les fotografies premiades s’han pogut visitar fins al 24 de maig al Centre Fluvial del Delta, en el marc de la fira Mescla. A més, durant els mesos de juliol i agost, l’exposició itinerarà al Centre d’Interpretació de la Pesca de l’Ametlla de Mar.
