La Síndica de Greuges atén les queixes dels residents a Manresa

L'equip de la Síndica va atendre de forma telemàtica, per telèfon o videotrucada

L’equip de la Síndica de Greuges de Catalunya va atendre ahir, 3 d’octubre, 12 persones residents a Manresa, 6 de les quals van fer queixes i 5 van fer consultes i una va presentar queixa i va fer també consulta. D’aquestes queixes, 3 anaven adreçades a l’Ajuntament de Manresa.

En aquesta ocasió, l’equip de la Síndica va atendre de forma telemàtica, per telèfon o videotrucada. Les problemàtiques plantejades van ser, entre d’altres, temes relacionats amb consum (electricitat i gas), medi ambient, sanitat i tributs, entre altres.

Per concertar entrevista calia haver enviat prèviament un missatge al correu electrònic sindic@sindic.cat o bé haver trucat al telèfon gratuït 900 124 124.

La darrera visita que havia fet l’equip del Síndic a Manresa va ser l’1 de juny passat i atendre 17 persones, 10 de les quals van fer queixes i 7 van fer consultes. D’aquestes queixes, 2 anaven adreçades a l’Ajuntament de Manresa.

Cal recordar que el 30 de juny passat el Parlament de Catalunya va escollir a Esther Giménez-Salinas com a nova Síndica de Greuges de Catalunya i va rellevar en el càrrec a Rafael Ribó Massó, que ha estat Síndic els darrers divuit anys. Esther Giménez-Salinas es converteix en la primera dona en qui recau aquesta responsabilitat. La nova síndica va ser rectora de la Universitat Ramon Llull i vocal del CGPJ i ocuparà el càrrec els pròxims sis anys sense poder ser reelegida.

Funcions de la Síndica de Greuges

La Síndica té la funció d’atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l’actuació o la manca d’actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l’Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l’Administració catalana, amb l’objectiu d’ajudar a millorar-ne el funcionament. També supervisa les empreses privades que presten serveis d’interès públic, com ara la llum, la telefonia, l’aigua, el gas, el servei postal, etc.

Aquestes atencions a la ciutadania s’emmarquen dins el conveni singularitzat signat entre l’Ajuntament de Manresa i el Síndic de Greuges, que va ser prorrogat a finals de 2021 per quatre anys més, i a través del qual aquesta institució es compromet a fer quatre visites anuals per atendre els manresans i manresanes, fer un informe i una visita anual al Ple municipal per donar compte de la seva actuació a Manresa.