Dissabte, 8 de febrer de 2025
És notícia

Quatre funcionaris agredits en només dos dies a la presó de Lledoners

Avatar photo
CSIF argumenta que aquest episodi només és una mostra d’una llarga llista d’incidents que inclouen lesions greus, insults, vexacions o agressions sexuals

El sindicat CSIF ha denunciat ‘l’alarmant escalada d’agressions’ patides pel personal penitenciari a Catalunya Només els últims dies, s’han registrat incidents greus al Centre Penitenciari de Lledoners, on diversos funcionaris han resultat agredits.

En aquest centre, dilluns es va activar un codi 2 després d’un atac que va deixar tres funcionaris hospitalitzats. Ahir, al Departament Especial de Règim Tancat (DERT), un altre treballador va patir una agressió violenta. Aquests episodis només són una mostra d’una llarga llista d’incidents que inclouen lesions greus, insults, vexacions, agressions sexuals, etc.

MANCA DE SUPORT INSTITUCIONAL

CSIF Presons acusa la Direcció General dels Serveis Penitenciaris de prioritzar acords amb associacions ‘que fomenten la violència intrainstitucional’, en lloc de garantir la seguretat dels treballadors penitenciaris.

“El mal causat per Ubasart, Calderó i el govern d’ERC és incalculable. Ni tan sols després del tràgic assassinat de la nostra companya Núria hem obtingut disculpes públiques o un compromís real per millorar les nostres condicions”, subratlla el sindicat.

Així mateix, CSIF lamenta l’actitud passiva d’alguns sindicats que han permès que una pujada salarial de 100 euros serveixi per silenciar reivindicacions legítimes dels treballadors.

EXIGÈNCIES IMMEDIATES

Des de CSIF exigeixen la implementació urgent de mesures efectives per protegir el col·lectiu penitenciari:

  • Ús d’aerosols i pistoles Taser com a eines de defensa.
  • Administració de medicació diluïda per a interns amb patologies psiquiàtriques.
  • Reconeixement del personal penitenciari com a agents d’autoritat.
  • Limitació de l’accés als centres d’associacions que fomenten actituds violentes.
  • Extradició d’interns reincidents amb ordres d’expulsió.

A més, CSIF exigeix ​​al director de Lledoners que actuï amb contundència per garantir la seguretat dels treballadors i frenar la violència generada per interns reincidents que rebutgen qualsevol procés de rehabilitació.

“És prioritari adoptar mesures dins del marc legal per protegir els treballadors i restablir la normalitat en un entorn tan hostil”, subratlla el sindicat.

El sindicat no descarta noves mobilitzacions davant de la ‘inacció de l’administració penitenciària’.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
pluja paraigua

Alerta amb el canvi radical de temps: vent, fort onatge i pluja

Notícia següent
institut-olivera-granadella

Una vuitantena de pares ‘evacuen’ als seus fills de l’institut per temperatures sota zero a Lleida

Notícies relacionades