PSC Manresa proposa una Oficina d’Acompanyament i Seguiment Associatiu

Avatar photo

PSC Manresa vol obrir un nou servei d'acompanyament personalitzat pel teixit associatiu de la ciutat

Des del PSC Manresa, declaren haver vist manca d’acompanyament i distanciament creixent de l’Ajuntament amb el ventall associatiu de la ciutat en tots els seus àmbits.

Destaquen que no existeix un acompanyament en el dia a dia administratiu, sobretot per a entitats mitjanes i petites, sent afectades les que menys mitjans propis tenen. Si bé algunes entitats s’han anat “professionalitzant”, la majoria no ho poden fer pels costos de personal que comporta, o bé perquè volen mantenir el voluntariat com un senyal d’identitat pròpia de la seva associació, com han pogut observar, i els han explicat directament.

PSC Manresa vol obrir un nou servei d’acompanyament personalitzat, i que els contactes de l’Ajuntament amb les entitats siguin més estrets.

Entenent sempre que el procediment administratiu és sempre necessari per a la bona diligència i transparència en qualsevol mena de sol·licitud davant l’administració: com és la tramitació correcta d’una subvenció, o bé demanar l’ús d’un equipament municipal, o saber quins requisits més enllà de les dades personals es necessiten per organitzar un esdeveniment -és a dir- com seria el cas per exemple, a l’hora d’organitzar una competició esportiva: si es poden donar ajuts, si es necessitarà assegurança de responsabilitat civil, si han d’estar federats, si cal dissenyar un pla d’emergències, o ajudar en la seva difusió per tota la ciutat.

O fins i tot, per evitar situacions indesitjables com va explicar directament al PSC una entitat manresana que vetlla per persones que pateixen malalties, que els hi va passar, quan varen rebre una subvenció de l’Ajuntament, però que al cap de poc temps, els hi van reclamar de retornar-la per un defecte de forma en la seva sol·licitud. Temps i energies perduts, i desànim acumulat.

També, una entitat va afirmar que com entitat manresana no constaven en el directori d’associacions i entitats en la web de l’Ajuntament, tot i haver fet tràmits directes amb els serveis del consistori. És a dir, invisibles i inexistents pel seu ajuntament, però també alhora que siguin cercades o conegudes per persones que hi vulguin contactar mitjançant el directori municipal.

Són preguntes i situacions que pateixen i que han tramès des del teixit associatiu, i en dificulten l’organització de qualsevol activitat per part d’entitats que poden tenir la idea i voluntat de fer esdeveniments, però que al final perden la motivació en topar amb el “mur” de la burocràcia que massa vegades troben en algunes administracions. I, per tant, aquestes perden oportunitats per donar-se a conèixer i créixer, i conseqüentment la ciutat també perd activisme entre el seu gran teixit associatiu que gaudeix Manresa.

Per superar aquest obstacle, el PSC proposa el desenvolupament d’una Oficina d’Acompanyament i Seguiment Associatiu (OASA), que orgànicament podria ser una Unitat Funcional dins d’uns dels diferents Serveis de l’Ajuntament, per tal que ofereixi d’entrada i de forma proactiva -és a dir sense rebre prèviament cap petició de l’entitat- els seus recursos humans i expertesa per informar de possibles ajudes i subvencions administratives, o d’informar sobre la possibilitat d’organitzar activitats relacionades amb el perfil de cada associació o entitat manresana. A més de poder facilitar sempre un mateix personal d’enllaç per poder consultar-li qualsevol qüestió o tràmit que es necessiti, mitjançant de forma àgil i ràpida la resolució via el servei de videoconferències.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La federació esportiva Special Olympics Andorra participa al campionat territorial de petanca

Notícia següent

La UAB acull les proves d’accés a places de maquinista de Renfe a Catalunya

Notícies relacionades