El Govern ha fet aquest dimarts el primer pas per al nou contracte de prestació de servei públic d’autobús entre Manresa i Barcelona amb l’aprovació d’una aportació màxima per als propers quatre anys de 12,16 MEUR. Això permetrà al Departament de Territori de convocar el concurs en les pròximes setmanes i resoldre’l durant el primer semestre de 2025. L’executiu ha decidit limitar el contracte a 4 anys perquè la finalització coincideixi amb altres contractes de transport públic que acaben el 2028. Fins que no es resolgui la licitació es mantindrà la prestació actual del servei, que duu a terme l’empresa Monbus.
Els serveis que sortiran a concurs inclouen la línia d’autobús exprés e22, que uneix directament Manresa amb Barcelona; l’exprés e23, que uneix directament Olesa de Montserrat amb Barcelona; i la línia regular que uneix Manresa amb Barcelona amb parada als diferents municipis.
Es tracta d’un corredor que ha registrat un augment important de la demanda durant els darrers anys. Fins aquest octubre, les tres línies han comptabilitzat un total de 652.014 viatges, una xifra que ja ha superat en un 5,4% els 618.387 viatges de tot el 2023 i en un 12,3% els 580.551 viatges de tot el 2022. El nou contracte preveu increment de servei diürn i nocturn i també el mes d’agost.