Dijous, 6 de febrer de 2025
És notícia

Neix el primer festival de màgia de Solsona amb Pere Rafart al capdavant

Avatar photo

Tria una carta” és el títol del nou festival de tardor que neix a Solsona. És una aposta per la màgia de prop de la regidoria de Cultura a partir d’una proposta dissenyada pel premiat il·lusionista solsoní Pere Rafart. Del 6 al 8 d’octubre diversos espais de la ciutat acolliran cinc espectacles i tallers per a diferents públics amb una gala sorpresa com a plat fort en què el mag local presentarà al teatre comarcal alguns dels seus millors companys de professió del món.

El Festival de Màgia de prop de Solsona vol reivindicar la màgia com a art escènica per a adults, remarca Pere Rafart, a partir de propostes singulars. La regidoria de Cultura de Solsona, de fet, hi ha confiat “per tal d’enriquir l’oferta cultural de la ciutat amb nous espectacles i formats i pensant en tots els perfils de públic, segons afirma el regidor de l’àrea, Albert Colell.

La primera proposta del programa, el divendres 6 d’octubre, serà Dentro de lo invisible, a càrrec del prestigiós mag xilè Juan Esteban Varela, amb qui Pere Rafart ha coincidit en diversos congressos als Estats Units i Àsia. Es tracta, segons el solsoní, d’un espectacle totalment diferent i únic, pensat per brindar una experiència col·lectiva i, alhora íntima, completament a les fosques a una setantena de persones. La cita serà a dos quarts de nou del vespre al teatre comarcal.

La programació del dissabte 7 començarà amb una convocatòria matinal per als infants. Pau Martínez, gerent de la botiga centenària barcelonina El Rei de la Màgia, oferirà un doble taller de màgia a la biblioteca Carles Morató: a les onze per als infants de 6 a 8 anys i a les dotze per als de 9 a 12 anys

Figures internacionals sorpresa

La convocatòria estrella del festival “Tria una carta” serà el dissabte a les vuit del vespre i a les deu de la nit (doble funció). Es tracta d’una gala de Pere Rafart i els seus amics, alguns dels quals són considerats les millors figures internacionals en la seva especialitat. La vetllada, de la qual es vol que els protagonistes siguin sorpresa, es planteja amb un format de màgia de prop per a 120 persones damunt l’escenari del teatre comarcal.  

D’altra banda, la UBIC distribuirà entre les botigues associades les entrades per a l’espectacle familiar 100% Màgia, a càrrec del reconegut il·lusionista català Enric Magoo, amb més de 40 anys de trajectòria. En aquest cas, serà per al diumenge 8 d’octubre a les sis de la tarda al teatre comarcal. 

Finalment, el diumenge a les vuit del vespre el pub Sputnik acollirà Show unipersonal de Dani DaOrtiz, un referent mundial en cartomàgia. Oferirà un número basat en la improvisació, adaptat segons el tipus de públic i ambient del xou. En aquest cas, les entrades (13 euros) es vendran al mateix establiment.

Col·laboren en la primera edició del Festival de Màgia de prop de Solsona la UBIC i El Rei de la Màgia. Les entrades, excepte per a l’espectacle d’Enric Magoo i el xou de l’Sputnik, es poden comprar ja en línia a la plataforma www.entradessolsones.com

 

“Tria una carta” serà la primera col·laboració de Pere Rafart amb l’Ajuntament de Solsona en l’organització d’un certamen de màgia. La iniciativa retorna l’il·lusionista solsoní a la seva ciutat en una atapeïda agenda que el fa recórrer el planeta des que va començar a ser reconegut en el Campionat mundial de màgia de la FISM (Federació Internacional de Societats Màgiques), amb la segona posició en cartomàgia el 2018, un premi que va revalidar l’any passat. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Agredeixen sexualment una treballadora de la neteja de Barcelona

Notícia següent

La Policia Local de Santa Coloma intensifica el control sobre patinets elèctrics i bicicletes

Notícies relacionades