El Mercat Medieval de Vic tanca una edició de rècord amb més de 250.000 visitants i un impacte econòmic creixent

La ciutat consolida l’esdeveniment com un dels grans pols nadalencs del país amb 405 parades, 200 espectacles i un diumenge de màxima afluència amb 107.000 persones

08 de desembre de 2025 a les 17:52h

Els carrers del casc antic de Vic han viscut tres dies d’efervescència constant gràcies al Mercat Medieval, que aquest 2025 ha superat els 250.000 visitants, lleugerament per sobre de les xifres de l’any passat. La regidora de Fires i Mercats, Bet Piella, ha qualificat la resposta del públic com “molt positiva”, tant per l’afluència com per l’impacte econòmic que genera un dels esdeveniments més multitudinaris del calendari nadalenc català.

El dia de més afluència va ser diumenge, amb 107.000 visitants, seguit de dissabte amb 98.000. L’organització preveu encara sumar els visitants de les últimes hores per tancar la dada definitiva, però el balanç és clar: Vic torna a omplir-se de gom a gom.

Parades satisfetes i vendes fortes

L’edició d’enguany ha comptat amb 405 parades i un total de 200 espectacles repartits per tot el centre històric. Molts paradistes han celebrat les bones vendes, especialment divendres a la tarda i diumenge, quan es van registrar ritmes de venda “molt forts”.

La Rosie, il·lustradora, valora Vic com “un dels millors mercats per als artesans”, tant per volum de visitants com per l’oportunitat de crear xarxa. L’apicultora Laia Serrano reforça aquesta idea i defineix el mercat com “un gran aparador” per donar a conèixer el seu projecte.

Tot i això, alguns venedors apunten que canvien els hàbits de consum i noten una certa frenada respecte a anys enrere, a més d’un augment de taxes que impacta en la viabilitat de les parades.

Una experiència immersiva que fidelitza el públic

El públic fidel repeteix any rere any. L’Adriana, de Barcelona, explica que hi va amb la seva colla des de fa temps: “L’ambient és molt maco. Pots caminar i topar-te amb bandes medievals o petites escenes teatralitzades. Sents que formes part del mercat”.

Molts visitants aprofiten també per descobrir productes sorprenents o artesans de confiança. “Parades que no sabia ni que existien i que necessito, com el fuet de gorgonzola”, comenta entre rialles.

Tavernes i espectacles: una fórmula que funciona

L’aposta per concentrar les zones de tavernes en punts concrets del mercat ha permès, segons la regidora, allargar l’activitat després del tancament de les parades i mantenir l’ambient fins més tard. Els més de 200 espectacles de 30 companyies diferents han tornat a ser un dels grans atractius per al públic familiar.

Un motor econòmic per a la ciutat

Segons un estudi realitzat durant l’edició del 2024, el Mercat Medieval va generar un impacte econòmic de 30 milions d’euros, dels quals 6 milions van revertir directament en l’economia local. Piella subratlla que això no només beneficia comerç i hotels, sinó tot l’entorn urbà i social de la ciutat: “És una activació global de l’economia local”.

Amb les bones sensacions d’enguany i un escenari urbà que la regidora defineix com “únic per acollir aquest mercat”, Vic consolida el seu Mercat Medieval com una cita imprescindible del pont de la Puríssima i un referent indiscutible de l’inici de la campanya nadalenca a Catalunya.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit