Dilluns, 13 de gener de 2025
És notícia

Uns 200 alumnes participen en la cloenda dels tallers Lego Build the Change a Manresa

Avatar photo
La festa s’ha celebrat aquest dijous, 19 de desembre, al Museu de l’Aigua i el Tèxtil. El Lego Build the Change és un programa nascut a Dinamarca i que a Manresa es porta a terme a través de les biblioteques

El Museu de l’Aigua i el Tèxtil (MAT) ha acollit aquest dijous al matí la festa de cloenda dels tallers Lego Build the Change a Manresa. La festa, amenitzada per Pep Callau, ha reunit gairebé 200 alumnes de cicle superior de les escoles Puigberenguer, FEDAC i Bages, i posa el punt i final a aquest programa, que té per objectiu donar veu als infants d’entre 6 i 12 anys perquè puguin imaginar un món millor, a través de solucions creatives que inspirin a resoldre alguns dels principals reptes de sostenibilitat del planeta.

El programa va néixer a la xarxa de biblioteques d’Aarhus (Dinamarca), i després de mesos de desenvolupament del projecte, la xarxa danesa ha compartit la iniciativa amb diferents biblioteques d’Europa. Conjuntament amb les biblioteques de Londres, Berlín i Praga, la xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona ha portat aquest projecte a Catalunya, en concret a les biblioteques de Manresa i Cerdanyola del Vallès.

En el cas de Manresa, durant els mesos d’estiu es van fer 10 tallers LEGO Build the Change amb els casals d’estiu, amb prop de 150 assistents. Els casals participants van ser el Casalot, el Ludugurus, els Atenens i l’aula de l’Hospital de dia infantilojuvenil de Manresa. Als participants se’ls va demanar que imaginessin solucions al problema de les abelles, que amb el canvi climàtic no poden pol·linitzar quan toca. Amb el casal d’AMPANS se’ls va proposar un altre repte: el de millorar l’entorn de Can Font, un espai de proximitat que utilitzen habitualment i sobre el qual van aportar grans idees de millora.

Des del mes de setembre i fins ara s’han fet un total de 20 tallers amb nens i nenes de cicle inicial i mitjà de primària de quatre escoles de la ciutat: La Flama, el Puigberenguer, la FEDAC i l’escola Bages. En aquests casos, el repte que se’ls va plantejar va ser el de pensar propostes per a una escola sostenible i adaptada a la situació climàtica actual. Els cinc-cents infants participants han imaginat idees ben originals, com un espai per fer concerts a l’aire lliure, dipòsits per recollir l’aigua de la pluja per regar les plantes, un banc on puguin seure els companys que van amb cadira de rodes, una sala de projeccions i espectacles, una sala per fer tallers de pastisseria, una escala per recuperar pilotes extraviades i una biblioteca acolorida, entre d’altres.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Presentació Reis i Xiu Xiu_7

Els Reis d’Orient arribaran el 5 de gener a Terrassa en helicòpter i amb força novetats

Notícia següent
accident_mossos

Mor un jove de 17 anys en un accident de moto a la C-63

Notícies relacionades