L’Ajuntament de Manresa organitza aquest dilluns i dimarts les jornades ‘Acull 360’, una formació de dos dies sobre com atendre a nivell turístic col·lectius amb diversitats funcionals. La formació, que té lloc a una de les sales del claustre del Museu de Manresa, està impartida per Impulsa Igualdad – Tur4all, una empresa especialitzada en turisme accessible, que ja va elaborar el diagnòstic sobre accessibi litat turística a Manresa el 2021.
L’actuació forma part dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació, finançats amb fons europeus Next Generation -en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del govern d’Espanya- que, entre altres mesures, contempla l’execució d’un Pla Integral d’accessibilitat turística.
Les jornades, de caràcter teòric i pràctic, compten amb la participació d’entitats locals que treballen amb aquests col·lectius: Ampans, CASMACS, Fundació Althaia – Centre Residencial La Llum i Fundació ONCE. Totes elles participen de manera activa en les dinàmiques i taules proposades. Les jornades han comptat també amb la col·laboració del Consell Comarcal del Bages i de la Diputació de Barcelona.
La primera jornada ha arrencat amb la benvinguda del regidor d’Empresa, Turisme i Coneixement, Joan Vila Marta, i amb una explicació conceptual del turisme accessible. També s’ha parlat sobre màrqueting i opcions per donar a conèixer les propostes als col·lectius amb discapacitat, així com la dinàmica ‘Posa’t al meu lloc’, en la qual els assistents a la formació han fet una visita turística entorn del Museu Comarcal amb cadira de rodes, bastons i antifaços per tal de posar-se a la pell de persones amb diversitats funcionals. Ampans també ha proposat una dinàmica d’accessibilitat cognitiva per posar-se a la pell de persones amb diversitats intel·lectuals.
El segon dia consistirà principalment en una taula d’experiències on persones amb discapacitat de la ciutat explicaran les seves necessitats a l’hora de poder gaudir de visites turístiques, i s’explicaran casos de bones pràctiques.