Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

La Calòrica porta “Els Ocells” al Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada

Avatar photo

Aquest espectacle és una comèdia de creació col·lectiva basada en una obra d’Aristòfanes

El diumenge dia 25 d’octubre, a les 7 de la tarda, al Teatre Municipal l’Ateneu, la companyia La Calòrica –Premi de la Crítica ‘Serra d’Or’ 2000 a l’aportació més interessant – presentarà el seu premiat espectacle Els Ocells, un espectacle de creació col·lectiva basat en Aristòfanes.

Els Ocells d’Aristòfanes va estrenar-se l’any 414 a.C. La comèdia explica la historia de dos atenencs adinerats que, farts de la ingerència pública en els seus assumptes particulars, abandonen el món dels humans i convencen els ocells de crear una nova civilització.

La democràcia atenenca no ha complert encara cinquanta anys i Aristòfanes ja denuncia aquells que instrumentalitzen els problemes del poble per perseguir els seus objectius individuals. 2500 anys després d’aquella estrena, La Calòrica revisita Els Ocells per estudiar els mecanismes emocionals que fan funcionar el populisme neoliberal i qüestionar-se els motius del seu auge a l’esfera internacional. Què hem fet nosaltres per aturar el populisme? Fins a quin punt som impermeables als seus eslògans contundents? Què queda de realment democràtic a les democràcies occidentals?

El jove empresari Pisteter i la seva companya Evèlpides no poden tornar a casa.

Tampoc se’ls acudeix cap altre lloc on puguin anar a viure la vida còmoda, relaxada i lliure d’impostes que ells anhelen. La trobada accidental amb un innocent puput enmig del bosc els portarà a plantejar-se un canvi d’estratègia: i si renunciessin a la seva condició humana i es convertissin en ocells? O encara més: i si convencessin les aus del món per crear una nova societat basada en els principis fonamentals d’Individu,

Propietat i Competència?

L’empresa no serà senzilla. Caldrà convèncer les masses amb un relat sòlid i apassionat, caldrà negociar amb vells poders que habiten el món des del principi dels temps – i que potser no estan disposats a que res canviï-, caldrà combatre amb mà de ferro la dissidència i, fins i tot, tenir una conversa cara a cara amb la Democràcia i el Capitalisme.

En aquest espectacle La Calòrica extreu el màxim potencial còmic dels seus components per crear una comèdia majúscula, excessiva, de vegades insuportable.

Una comèdia que fa parlar els ocells i converteix els líders polítics en dj’s messiànics. Una comèdia on l’humor més negre i absurd es posa al servei del discurs més polític. Una comèdia eclèctica que dinamita qualsevol eix de coordenades que pugui intentar fer servir l’espectador per classificar-la.

La companyia de teatre La Calòrica porta deu anys sobre els escenaris. Va néixer quan un grup d’amics acabats de graduar a l’Institut del Teatre decideixen que ni el panorama de crisi ni la manca de recursos els dissuadiran de fer el teatre que volen fer; un teatre ambiciós, compromès i en què tots els llenguatges que intervenen en el fet teatral treballin junts i estiguin tractats amb la mateixa profunditat. Més preocupada per arribar fins al fons en cadascun dels seus projectes que a trobar una fórmula i repetir-la, La Calòrica ha investigat territoris estètics i temàtics molt diferents. La reflexió política i l’ús de l’humor per abordar les problemàtiques més serioses, són el seu principal denominador.

La Calòrica ha creat i produït set espectacles propis: Feísima enfermedad y muy triste muerte de la reina Isabel I (2010), l’Editto Bulgaro (2012), La Nau dels bojos (2013), Bluf (2014), Sobre el fenomen de les feines de merda (2015), El Profeta (2016), Fairfly (2017) i Els Ocells (2018), a més de diverses peces curtes i col·laboracions especials.

Les seves obres s’han pogut veure tant a sales alternatives com als grans festivals del país i han obtingut diferents premis a més d’una bona acollida per part del públic i crítica.

Actualment, la companyia està formada per en Xavi Francés, l’Aitor Galisteo-Rocher, l’Esther López, en Marc Rius, la Júlia Truyol, l’escenògraf i figurinista montbuienc, Albert Pascual, el director Israel Solà, i en Joan Yago, un dels dramaturgs i guionistes més guardonats dels darrers anys.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Barcelona proposa congelar els tributs per al 2021

Notícia següent

L’Ajuntament de Badalona recomana avançar les visites als cementiris municipals abans de la diada de Tot Sants

Notícies relacionades