L’Ajuntament d’Igualada ha dut a terme aquesta setmana unes tasques específiques per reparar el ferm deteriorat de la plaça de la Creu. Els treballs, que es van iniciar dilluns i es van prolongar fins dimecres, han experimentat un lleuger retard respecte al calendari previst a causa dels episodis plujosos que han afectat el desenvolupament habitual.
Talls d’accés i redirecció del trànsit
Durant aquests dies, l’accés a l’àrea central de la plaça ha restat tallat, mentre que els vehicles han estat desviats mitjançant una coordinació planificada per minimitzar les molèsties als conductors. Aquestes mesures han estat necessàries per garantir tant la seguretat com l’eficàcia en les tasques realitzades.
Detall dels treballs executats
Les intervencions s’han centrat a reparar les llambordes més malmeses i desgastades, conseqüència directa del fort trànsit diari que suporta aquest espai neuràlgic. Aquesta acció puntual és concebuda com una solució ràpida i focalitzada que aportarà una millora significativa i immediata tant en termes de mobilitat com en seguretat viària.
Avaluació del ferm definitiu
Mentre es restableix l’estat òptim del paviment actual, des del consistori s’està valorant quin tipus de ferm serà el més adequat per a aquesta via tan transitada. Segons fonts municipals, “aquestes microactuacions formen part de l'aposta continuada per assolir un model de ciutat més amable, accessible i confortable per a tothom”.
