Dimarts, 11 de febrer de 2025
És notícia

Igualada continua donant suport a la lluita del poble sahrauí

Avatar photo
L’Ajuntament d’Igualada se suma a la Commemoració del 48è aniversari de la proclamació de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD)

L’Ajuntament d’Igualada, com a soci de la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el Poble Sahrauí (CCASPS), s’ha tornat a posicionar en favor del dret a l’autodeterminació del poble sahrauí i de l’organització d’un referèndum al Sàhara Occidental amb la lectura d’un manifest conjunt.

El 27 de febrer s’han celebrat 48 anys de la commemoració de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD) i, per donar visibilitat a aquesta efemèride, l’Ajuntament d’Igualada ha penjat la bandera sahrauí a l’Espai Cívic Centre i al Centre Cívic Nord i ha llegit una declaració de suport en el darrer Ple Municipal. Aquesta declaració, entre d’altres aspectes, demana al govern espanyol, que tingui una actitud favorable a la realització d’un referèndum d’autodeterminació al Sàhara Occidental.

També denuncia la vulneració dels drets humans als territoris ocupats i denuncia els acords i les activitats econòmiques que contribueixen a l’espoli i esgotament dels seus recursos naturals per part del Regne del Marroc i demana la fi de la repressió i de les vulneracions de drets humans que l’estat marroquí exerceix sobre la població sahrauí.

Igualment, sol·licita al govern espanyol la reforma urgent del Reglament de reconeixement de l’estatut d’apàtrida, per a garantir que es cobreixin les necessitats de protecció de les persones sahrauís sol·licitants d’asil al territori de l’Estat espanyol.

Igualada, com a soci de la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el Poble Sahrauí (CCASPS), dona suport i reconeixement a la lluita que, des de fa quaranta-vuit anys, duu a terme el poble sahrauí en la consecució del seu dret a l’autodeterminació. Aquest suport municipal a la causa sahrauí ja ve de lluny. L’any 1997 se signa el protocol d’amistat entre Igualada i el campament de persones refugiades de Mahbes.

L’Ajuntament d’Igualada, a través de l’entitat ACAPS Anoia (Associació Catalana d’Amics del Poble Sahrauí), fa més de vint anys que destina recursos del fons de cooperació internacional a projectes de desenvolupament als campaments de persones refugiades. S’han dut a terme actuacions en àmbit com el sanitari, l’educatiu o en sanejament per un import que supera els dos-cents mil euros.

Aquestes actuacions han facilitat l’accés a l’educació i al Departament de Comunicació Albert Caballé – [email protected] 678 05 62 10 ha suposat importants millores en els serveis sanitaris a una població que viu en condicions molt precàries als campaments de refugiats de Tindouf (Algèria).

Paral·lelament, i per mantenir present la causa sahrauí, ACAPS, amb la col·laboració de l’Ajuntament i la Comissió Igualada Solidària, organitzen activitats de sensibilització a la ciutadania local, viatges als camps de persones refugiades o l’acolliment de nens i nenes sahrauís durant l’estiu en el marc del projecte Vacances en Pau.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Dos anys de presó per a Morad pels incidents del seu videoclip a l’Hospitalet

Notícia següent

Una empresa recrea el circuit de Montjuïc a través d’un simulador virtual de conducció

Notícies relacionades