Igualada presenta el pastís de Sant Bartomeu

10 de novembre de 2021 a les 15:53h

L’espai Fulgentia, a la Basílica de Santa Maria d’Igualada, on hi ha exposat el patró de  la ciutat, Sant Bartomeu, ha estat l’escenari escollit per presentar el pastís St.  Bartomeu elaborat pel pastisser Josep Maria Guasch de la pastisseria Targarona  d’Igualada.  

Guasch ha explicat que es tracta d’un dolç que ha creat “davant l’alta demanda de  clients que demanen un pastís apte per al seu transport i que aguanti fins arribar a  casa”. Des de la pastisseria esperen que aquest postre es converteixi en un detall típic  de la ciutat d’Igualada i se sumi als tradicionals dolços que ofereix la ciutat.  

El pastís està elaborat 100% amb ingredients de la comarca de l’Anoia. Es tracta d’un  pa de pessic d’avellana amb una capa de poma cuita i una merenga d’ametlla. El  l’embalatge està també fet també a l’Anoia i és obra del dissenyador Albert Ramoneda  que ha volgut construir una caixa que mantingui el pastís en condicions durant dies i  que el protegeixi, a més quan s’obre ho fa totalment i permet que sigui més senzill  tallar-lo. 

La presentació ha comptat amb la participació de l’alcalde, Marc Castells, que ha  valorat molt positivament la incorporació d’aquest dolç a la ciutat que és un símbol  també del disseny i la creació igualadines tant per fora com per dins.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit