L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i el regidor de Relacions Institucionals, Pere Camps, han presentat aquest matí la Campanya de Nadal d’Igualada 2025, que omplirà la ciutat de llum, activitats, música i comerç de proximitat durant les festes de Nadal.
Castells ha destacat que, un any més “arriba una època de l’any entranyable, en què Igualada brilla amb llum pròpia, tant pel Bosc Màgic com per totes les activitats que donen vida a la ciutat. Acompanyats de les entitats i els comerços ens bolquem, més que mai, en oferir una ciutat atractiva, que no para i que té propostes per a tots els públics i per totes les edats”.
L’alcalde ha anunciat tres grans novetats per aquesta edició: l’ampliació del Bosc Màgic amb un nou espai dedicat a la saviesa de la gent gran, la nova il·luminació de la plaça de l’Ajuntament amb un cel estrellat, i la creació del mercat Made.IGD per potenciar el comerç local.
El Bosc Màgic creix amb el “Bosc de la Saviesa”
El Bosc Màgic d’Igualada, que il·lumina el centre de la ciutat amb milers de llums i escenaris temàtics, continua creixent. Enguany incorpora un nou espai: el Bosc de la Saviesa, ubicat a la plaça de Sant Miquel.
Aquest espai homenatjarà les persones grans de la ciutat. Cada avet de Nadal serà guarnit per una residència, centre de dia o entitat de gent gran, i als seus peus s’hi podran llegir consells i missatges de vida escrits per ells mateixos.
Castells ha destacat que “volem posar en valor els nostres avis i àvies, la seva experiència i tot el que ens aporten. El Nadal és també un moment per reconèixer-los i fer-los part activa de la festa”.
El Bosc de la Saviesa s’inaugurarà el 28 de novembre, coincidint amb l’encesa de llums de Nadal, que enguany es tornarà a fer al Passeig Verdaguer amb un espectacle interactiu i ple de màgia.
Un cel estrellat a la plaça de l’Ajuntament
Una altra de les novetats d’aquest Nadal és la nova decoració de la plaça de l’Ajuntament, que tindrà un cel estrellat de punta a punta. L’arbre de Nadal s’instal·larà davant la façana de l’Ajuntament, deixant pas a una espectacular il·luminació que embolcallarà tota la plaça amb llum LED de baix consum.
Castells ha remarcat que “volem que el cor de la ciutat sigui un espai per passejar, fer-hi activitats i viure l’esperit nadalenc en un entorn ple de llum i d’il·lusió”.
Made.IGD, un nou mercat per potenciar el comerç local
El comerç de proximitat tornarà a ser un dels grans protagonistes de la campanya. Aquest any s’estrena el Mercat Made.IGD, un espai ubicat a la plaça de Cal Font, on els establiments de la ciutat sortiran al carrer per oferir productes en casetes de fusta durant els caps de setmana de desembre i fins a Reis.
El mercat, gestionat per Igualada Comerç, tindrà rotació de botigues i compartirà espai amb el Niu Màgic i l’Escenari Màgic, reforçant el concepte d’“Igualada, centre comercial a cel obert”.
L’encesa de llums i les “Cuques de Llum” tornen al Passeig
El regidor Pere Camps ha explicat que l’encesa oficial de llums es farà, com l’any passat, al Passeig Verdaguer, amb la participació de les Cuques de Llum i nous personatges sorpresa. Serà divendres, 28 de novembre, a partir de dos quarts de vuit del vespre.
Un any més serà un acte interactiu en què tots els igualadins ajudaran el Bosc Màgic a encendre’s amb una llum més acolorida que mai. L’espectacle comptarà amb sis escenaris repartits pel Passeig i amb la participació de diversos actors.
Nous espais il·luminats i la Fira de Santa Llúcia
El Bosc Màgic també s’estendrà a nous punts de la ciutat: s’incorporarà il·luminació als carrers Caresmar, Balmes i Sant Josep, i també als corralons que connecten la plaça de l’Ajuntament amb Santa Maria, creant un itinerari de llum que conduirà fins al Bosc de la Saviesa.
La Fira de Santa Llúcia del barri de la Font Vella recuperarà enguany el seu format tradicional, centrada exclusivament en productes nadalencs, decoració i figuretes de pessebre. Se celebrarà a la plaça Pius XII i comptarà amb activitats infantils, contacontes, tallers, jocs, teatre, música i l’espectacle itinerant amb un zeppelin gegant que recorrerà el nucli antic.
Concert solidari Nadal Rock i altres concerts
Com a novetat, Igualada incorporarà el Nadal Rock, un concert solidari que es farà el vespre de Sant Esteve al Pati del Museu de la Pell. Hi actuarà el grup valencià Auxili, i la recaptació es destinarà a projectes amb les ciutats agermanades de Nueva Esperanza (El Salvador) i Mahbes (Sàhara Occidental).
Enguany també hi haurà el concert “Montserrat, un Nadal de mil anys” el dia 20 de desembre a la Basílica de Santa Maria amb el cor ExAudio i el Cor d’Homes. El concert proposa un recorregut per la música dels mestres de l’escolania. Les entrades es podran comprar a tiquetsigualada.cat.
Tampoc hi faltarà el tradicional Concert de Sant Esteve, el dia 26 de desembre, de la Coral Mixta d’Igualada.
Tradició i activitats per a tothom
A totes aquestes novetats s’hi afegeixen les activitats tradicionals que any rere any omplen la ciutat d’esperit nadalenc: la cantada de nadales amb la sortida al balcó del Nunci, la festa dels Reis d’Orient, els Pastorets, el Bosc dels Tions, el Saló de la Infància i el JoveXperience, pensat per a joves d’entre 12 i 17 anys. Tampoc hi faltaran les activitats al Niu Màgic, amb el calendari d’advent, els fanalers i actuacions de les entitats i escoles locals a l’escenari màgic.
Suport al joc en català
El regidor Pere Camps també ha explicat que aquest any l’Ajuntament també s’ha adherit a la campanya “TotJoc. Juguem en català”, impulsada pel Consorci per a la Normalització Lingüística, per fomentar l’ús del català en el joc infantil.
Hi participen diversos comerços igualadins: Llibreria Cal Rabell, Papereria Avet, Llibreria Aqualata, Supermercat Esclat, Drim i Abacus.
